י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר עיכובים רבים

הפעימה הראשונה יוצאת לדרך: מענק הקורונה יועבר כבר ביום ראשון

תוכנית המענקים של נתניהו יוצאת לדרך: על פי הדיווח של הביטוח הלאומי ביום ראשון הקרוב תחל הפעימה הראשונה מתוכנית 'המענק לכל אזרח' אותה הוביל ראש הממשלה נתניהו, והכספים יועברו לחשבונות האזרחים • הסכום שיועבר בימים הקרובים עומד על כ-1.45 מיליאד ש"ח והוא יועד עבור ילדים מתחת לגיל 18

הפעימה הראשונה יוצאת לדרך: מענק הקורונה יועבר כבר ביום ראשון
אברך מעיין בהוצאות הביטוח לאומי. צילום אילוסטרציה צילום: פלאש 90

המענק לכל אזרח: לאחר שתוכנית המענקים אותה הציג נתניהו גררה חילוקי דעות קשים וביקורות הן במערכת הפוליטית והן מצידם של כלכלנים בכירים, נראה כי כבר בקרוב יגיעו חלק מהכספים לכיסם של אזרחי ישראל.

על פי הדיווח כבר ביום ראשון הקרוב (2.8), הביטוח הלאומי ישלם את 'מענק הקורונה' המיועד עבור ילדים מתחת לגיל 18.

לפי הפרסומים של הביטוח הלאומי כ-1.22 מיליון תשלומים ישולמו לחשבונות הבנק שבהם משולמת קצבת הילדים הרגילה.

בסך הכל הסכום שיועבר בפעימה זו עומד על כ-1.45 מיליארד ש"ח עבור כ-2,980,000 ילדים.

כאמור, מדובר בפעימה הראשונה שאחריה ישולמו באופן שוטף שאר המענקים, עד להשלמת המשימה. יצויין כי מי שלא מקבל קצבה מהביטוח הלאומי יצטרך להירשם באתר כדי לקבל את המענק.

כזכור, מליאת הכנסת אישרה ביום רביעי בקריאה שנייה ושלישית את התוכנית "מענק לכל אזרח", במסגרתה יקבל כל תושב ישראל 750 שקלים כסיוע. הורים יקבלו 500 שקלים עבור כל ילד, עד ילד רביעי, ו-300 שקלים עבור על ילד נוסף.

התוכנית נתקלה בביקורת רבה במערכת הפוליטית הן מצד סיעות האופוזיציה והן מצד מפלגת כחול-לבן השותפה בממשלה שטענו כי חלוקת הכספים לכל אזרח תפגע בכלכלת ישראל ובמטרה הסופית של התנעת הכלכלה מאחר ואזרחים רבים שאינם צריכים את הכסף לא ישתמשו בו.

במקביל, בפעילות הסיעות החרדיות וח"כ גפני הוכנס שינוי בתוכנית כך שילדים במשפחות ברוכות ילדים יקבלו אף הם את המענק, וזאת בניגוד לתוכנית המקורית בה המענקים מוגבלים לעד 3 ילדים במשפחה.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי אומר כי "פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענק המגיע לו".

קורונה מענק כספי הביטוח הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד