י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעיצומו של הגל ובצל המחאות

סקר חדש: רוב הציבור סבור כי המוחים אלימים; גוש הימין מתחזק במעט

הגל השני בעיצומו ומספר החולים ממשיך לזנק. מנגד ההפגנות מול מעון רה"מ ממשיכות לצבור תאוצה ולהתרחב, סקר "ישראל היום" ומכון "מאגר מוחות" שמתפרסם היום מגלה: מרבית הציבור סבור שהמחאה אלימה או אלימה מאוד. מנגד, 44% מהציבור חושב שגם המשטרה אלימה מדי. ובינתיים במישור הפוליטי: הליכוד מובילה עם 33 מנדטים, יש עתיד עם 17 וכחול לבן מתרסקת ל-12 מנדטים בלבד

סקר חדש: רוב הציבור סבור כי המוחים אלימים; גוש הימין מתחזק במעט
מחאת השמאל בתל אביב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחצי השנה האחרונה חווה מדינת ישראל, כמו בכל העולם את אחד המשברים הקשים בתולדותיה, מאות נפטרו, עשרות אלפים חולים, ומאות אלפים נוספים שוהים בבידוד, ואם לא די בכך התעסוקה צונחת פלאים, מקומות עבודה רבים נסגרו ורבבות אזרחים מצאו עצמם ללא תמיכה כלכלית קבועה ומסודרת.

בצל ממשלת האחדות שגם ככה מקרטעת, והניהול הכושל של ההנהגה הפוליטית במדינה שגורמת לזעם שביתות, והפגנות מחאה. מסקר מנדטים מאגר מוחות שמתפרסם הבוקר ב'ישראל היום' נראה כי מפלגת השלטון ממשיכה לצלול ולאבד את יציבותה, כאשר הליכוד מקבל כ-33 מנדטים. מיד אחריה בפער ניכר הסיעה הגדולה באופוזיציה יש עתיד שממשיכה לשמור על הזינוק בסקרים ועומדת על 17 מנדטים.

המפלגה הערבית - הרשימה המשותפת היא הבאה ברשימה עם כ-16 מנדטים. ומפלגת כחול-לבן השותפה בממשלה, מתחזקת במעט בייחס לסקרים האחרונים ומקבלת כ-12 מנדטים.

ימינה, המפלגה הדתית מתחזקת אף היא ממקומה באופוזיציה ועומדת על כ-12 מנדטים. ש"ס שומרת על כוחה עם כ-9 מנדטים, ישראל ביתינו של ליברמן עם כ-8, יהדות התורה - 8. חותמת את הרשימה מפלגת השמאל מרצ עם כ-5 מנדטים.

העבודה, גשר, ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הנתונים מפת הגושים אחרי נסיקתה של 'ימינה' מעניקה לגוש הימין כ- 62 מנדטים, לעומת גוש השמאל שעומד על כ-50 מנדטים, ליברמן כאמור באמצע עם כ-8 מנדטים.

על פי הסקר, 7% ממצביעי הליכוד בעבר יצביעו הפעם לימינה. 34% ממצביעי כחול לבן עברו לתמוך ביש עתיד-תל"ם.

עוד מהסקר, בשאלה מי המועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה בעת הזאת? בנימין נתניהו עם כ- 33%, יאיר לפיד עם 13%, נפתלי בנט 12%, וחותם את הרשימה בני גנץ עם כ-11% בלבד.

62% ענו בחיוב על השאלה אם היו מגיעים להצביע לו הבחירות היו נערכות היום. 

על רקע המחאות והשביתות הרבות וסיקורן הבולט בתקשורת בישראל, מהסקר עולה כי 25% סבורים כי הגורמים המובילים את המחאות הינם עצמאים ושכירים שנפגעו כלכלית. לעומת 21% הסבורים כי מדובר בפעילים פוליטיים. 48% ענו כי המחאה לדעתם מורכבת משני הגורמים.

44% חושבים כי התנהלות המשטרה בפיזור המחאות היא אלימה מידי לעומת 30% המצדיקים את התנהלותה. במקביל רוב הציבור כ-52% סבור כי התנהלות ההפגנות והמחאות היא בצורה אלימה ואלימה עד מאוד, ורק 27% ענו כי לדעתם התנהלות המפגינים מאוזנת ושקולה.

על שאלת ההצדקה והלגטימיות בחסימת כבישים כביטוי למחאה, 49% ענו כי לא לגיטימי, ו23% הצדיקו את החסימות.

מנגד רק כ19% חושבים שעיקר המחאות מכוונות אל עבר ראש הממשלה נתניהו, לעומת כ49% שענו כי מצוקת הקורונה בשילוב ההתנגדות לרה"מ הם הגורם המכריע.

 

בחירות סקר מחאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד