ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המתיחות בצפון

איום חריף: צה"ל יפגע בתשתיות של לבנון אם חיזבאללה יתקוף

המתיחות בגבול הצפוני מתגברת: שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הנחה אתמול את צה"ל להתכונן לפגיעה אפשרית בתשתיות המדינה בלבנון באם חלילה חיזבאללה יבחר לפגוע בחיילים או אזרחים • גורם צבאי בכיר: "צה"ל נמצא בכוננות שיא"

איום חריף: צה"ל יפגע בתשתיות של לבנון אם חיזבאללה יתקוף
שר הביטחון גנץ בפיקוד צפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

המתיחות בגזרה צפונית מחריפה: הנחיה חדשה בצה"ל, להשמיד תשתיות של לבנון אם חיזבאללה יתקוף.

לצד כוונות חיזבאללה לבצע פיגוע נקמה, על חיסול פעיל הארגון, גנץ וכוכבי באיום חסר תקדים מפני תגובה אפשרית של חיזבאללה. גורם ביטחוני בכיר: "אם הארגון ינסה להוציא לפועל פיגוע נוסף, נראה פעולה לא שגרתית של צה"ל מולו ומול מדינת לבנון". כך מפרסם יואב לימור ב"ישראל היום".

שר הביטחון בני גנץ הורה אתמול לצה"ל להכין תגובה לפגיעה בתשתיות של מדינת לבנון, אם חיזבאללה יפגע בחיילים או באזרחים ישראלים.

גורם ביטחוני בכיר אמר ל"ישראל היום" כי: ההנחיה ניתנה במהלך הדיונים הפנימיים שקיים אתמול גנץ, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי וצמרת צה"ל. בדיונים הציג כוכבי את עמדת צה"ל בנושא, ולפיה יש להטיל את האחריות לתגובה הצפויה של חיזבאללה ולהשלכותיה לא רק על הארגון, אלא גם על מדינת לבנון וממשלתה.

בעקבות הנחיית שר הביטחון נערך צה"ל לתגובה בהתאם, לרבות הכנת התוכניות ופקודות המבצע המתאימות. המשמעות היא שאם אמנם יבצע חיזבאללה פיגוע, כפי שהבהיר כי בכוונתו לעשות, יגיב צה"ל לא רק כנגד פעילים ותשתיות של הארגון, אלא גם נגד תשתיות של מדינת לבנון.

גורם צבאי בכיר אמר כי: "היממות הקרובות יהיו קריטיות, וכי צה"ל נמצא בכוננות שיא לקראת פיגוע, ולתגובה שתבוא בעקבותיו".

גבול לבנון חיזבאללה צה"ל בני גנץ אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד