ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נכנע לציבור כי פחד ממרד"

ח"כ גפני תוקף: "נתניהו היה צריך למנות את בנט, טעות פוליטית חמורה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני בוחר לתקוף בראיון שהעניק לזיסמן ב'יתד' את רה"מ נתניהו על תפקודו בנגיף הקורונה שהובילה לדבריו לגל השני ולשבירת שיאים של חולים חדשים ובפרט שלא מינה את בנט לשר הבריאות ודחק אותו לאופוזיציה: "שגה שגיאה חמורה, והתרעתי בפניו על כך"

ח"כ גפני תוקף: "נתניהו היה צריך למנות את בנט, טעות פוליטית חמורה"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל נתוני התחלואה הגוברים ואבדן השליטה המצטייר של נתניהו בנעשה, ח"כ ויו"ר ועדת הכספים משה גפני בוחר שלא להישאר אדיש ולתקוף את ראש הממשלה על כך שלא צירף את בנט לטיפול בנגיף הקורונה.

בראיון שהעניק ח"כ גפני לזיסמן ב'יתד', מתייחס גפני לאופוזיציה החריפה של נתניהו, ובראשה למי שמסתמן ש'שואב' את המנדטים מהליכוד - ח"כ נפתלי בנט.

"נפתלי בנט הופך ומצטייר לאופוזיציונר החריף ביותר של נתניהו" אומר גפני, "הצעתי לנתניהו בזמנו למנות את בנט לשר הבריאות ולמי שיוביל את המאבק בקורונה. בנט הרי רצה את זה. חבל שזה לא קרה".

בתוך דבריו תוקף גפני "התחושה היא שאכן נתניהו שגה כאשר הותיר את בנט מחוץ לממשלה. בנט הולך ומצטייר היום כאופוזיציונר החזק ביותר לנתניהו. הסקרים כולם מראים שמנדטים הנושרים מהליכוד עוברים לבנט. הפעם נראה, כי המשאבה עובדת הפוך. הקשית נמצאת בפיו של בנט".

בנוסף, אני לא היחיד, ממשיך יו"ר ועדת הכספים, "כתבים ופרשנים רבים קוראים לנתניהו לחזור בו מטעותו ולמנות את בנט לשר הבריאות, כפי שאילצו את לוי אשכול ב-67 למנות את משה דיין לשר הביטחון". לא זו בלבד, "בנוסף הם מציעים למנות את בנט ליו"ר קבינט הקורונה. מינוי כזה הוא בסיס הכוח המרכזי לניהול המגיפה".

לדעתו, בכל מהלך אם אכן נתניהו היה ממנה את בנט, הוא היה יכול רק להרוויח. "אם בנט היה מצליח למגר את המגיפה ולהיאבק בה כיאות, גם נתניהו היה מקבל את הקרדיט, בהיותו ראש הממשלה. ובאם בנט היה נכשל, היה יכול נתניהו לומר: הנה מיניתי את בנט ותראו כמה אינו מסוגל לעשות כלום". אין מנוס קובע גפני, "מדובר בטעות פוליטית קשה של נתניהו".

על השאלה האם בשיחות עם נתניהו, הוא לוקח אחריות על מה שקורה בגל השני, אומר חה"כ גפני כי  "גם נתניהו מבין היום את הטעות: אחרי הגל הראשון, פתחו את הכול בפראות ובבת אחת. אוסטריה לדוגמא פתחה במדורג והצליחה. אנחנו נכשלנו. גם ראש הממשלה הודה בכך. הפתיחה המהירה הביאה לגל השני הקשה. לדעתי נתניהו נכנע לציבור כיוון שהוא פחד ממרד ולכן פתח מהר מידי".


בנימין נתניהו נפתלי בנט קורונה שר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד