ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המגן שלנו מפני רוחות רעות"

בש"ס חוגגים: שלוש שנים להקמת עיתון 'הדרך'

עיתון 'הדרך', ביטאונה של תנועת ש"ס חוגג השבוע שלוש שנים להיווסדו, בהוצאת גיליון מספר 150. השר דרעי: "העיתון הוא בריח התיכון שלנו המחבר את כולם, הוא העוגן שלנו להנהגה הרוחנית והוא המגן שלנו מפני רוחות רעות. בלעדיו, הכול פרוץ חלילה"

בש"ס חוגגים: שלוש שנים להקמת עיתון 'הדרך'
הגר"מ מאיה והשר דרעי בקביעת מזוזה במשרדי העיתון צילום: יעקב כהן

כנס הייסוד של עיתון 'הדרך' ביטאונה של תנועת ש"ס, שהתקיים במפתיע בהתראה קצרה, נערך בתשעת הימים תשע"ז, בהוראה מיוחדת של ראש הישיבה חכם שלום כהן, שהורה כי לאור חשיבות הנושא ניתן לקיים את הכינוס גם בתשעת הימים.

שבועיים בלבד לאחר מכן בי"ח אב תשע"ז, יצאה לאור 'חבילת' סוף השבוע הראשונה של העיתון, שכללה את עמודי החדשות והמגזין. זמן קצר אחר כך נוספו חלקים נוספים לעיתון – המוסף התורני 'תור הזהב', המוסף לבית ולמשפחה 'אם הדרך', ומוסף הילדים 'אביבים'.

במהלך שלושת שנותיו מיצב עצמו 'הדרך' כקול ברור של מועצת חכמי התורה ובני התורה הספרדים, ומבטא את הלך הרוח והקו של התנועה, כך שרבים שרוצים לדעת מה אומרים בש"ס על האירועים השונים בזירה הפוליטית ובזירה הפנים חרדית, מחפשים את הצורה בה סוקר האירוע בעיתון.

לרגל גיליון ה-150 פרסם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי טור בעיתון, בו סיפר על חבלי הלידה: "היה זה בימי בין המצרים סמוך ונראה לצום תשעה באב, עת נכנסתי להתייעצות אל הקודש פנימה לגדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א שהורה לי בבהילות לכנס את כלל הנציגים בצו השעה "והודעת להם את הדרך ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון" להכריז על הקמת עיתון שיהיה כלי ביטוי לדעת תורה. מרנן ורבנן שליט"א ראו לנגד עיניהם את החשיבות הרבה, והורו להקימו מיד עוד לפני תשעה באב מחשש ל'דבר האבד'.

"הכנס שנקבע מהרגע להרגע, חידד את אווירת החירום. הרגשתי שזו חובת השעה וחייבים לצאת לדרך ללא שהיות. והנה כיום, לאחר שלוש שנים, קשה להאמין איזו מהפכה חולל העיתון בציבור הספרדי בפרט וביהדות החרדית בכלל. השינוי כה גדול, שקשה לנו לזכור את התקופה ההיא, בה היינו ללא בטאון חזק המשמיע את דבר ה' ברמה ובגאון מידי שבוע".

את דבריו חותם דרעי באמירה: "יידע כל תומך ואוהד תנועת ש"ס, שבחתימה על מנוי לעיתון 'הדרך', איננו מקבל רק מוצר איכותי ברמה הגבוהה ביותר; איננו רק מקיים מצות 'ככל אשך יורוך' כקריאת גדול הדור מרן ראש הישיבה; איננו רק מכניס לביתו אלומת אור חינוכית טהורה - אלא הוא מניח עוד לבינה בבניין התנועה הקדושה ובביצורה. שהרי העיתון הוא בריח התיכון שלנו המחבר את כולם, הוא העוגן שלנו להנהגה הרוחנית והוא המגן שלנו מפני רוחות רעות. בלעדיו, הכול פרוץ חלילה".

עורך העיתון, אברהם דב גרינבוים, הגדיר בטורו את מטרות העיתון: "מחפשים רק להאיר ולהציב זרקורים על יהדות מפוארה שלא קיבלה במה וביטוי כה הרבה שנים. לו נביט לרגע על שערי המוסף התורני 'תור הזהב' ניווכח לדעת כי יש עולם תורני מפואר וזוהר שלא השמיע קולו במשך 70 שנה, ועתה מקבל את המגיע לו בכבוד ובגאון, בפאר ובהדר. משך שלוש השנים האחרונות, למן הגיליון הראשון שיצא לאור בח"י באב תשע"ז ועד לגיליון זה, הנושא את מספר 150 ,יצא לאור 'הדרך' מידי שבת בשבתו והביא בשורה חדשה לאלפי מנוייו וקוראיו: יש מי שמייקר ומהדר את עולם התורה שנחבא אל הכלים והוסתר מאין רואה. במהלך השנים האחרונות העלינו והצבנו יד ושם עולם לחכמי וגדולי הדורות זכותם תגן עלינו שפיארו את כותל המזרח, והענקנו במה וזרקור לחכמי ומרביצי התורה יבדלו לחיים טובים; סיקרנו בהרחבה מאורעות היסטוריים שנגעו לציפור נפשה של יהדות ספרד ועמדנו איתן ובגאון לגונן על בעיות השעה".

עיתון הדרך חכם שלום כהן אברהם דוב גרינבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד