י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על ההובלה

המנכ"ל נגד גמזו: "משרד הבריאות יוביל את הבדיקות"

לאחר שאתמול פורסם על הקמת 'מפקדת הקורונה' של פיקוד העורף שעליה הוטלה משימת התחקור האפידמיולוגי, מבהיר מנכ"ל המשרד: "ההובלה תישאר בידי משרד הבריאות" • במשרד הבריאות מרגיעים: אין מחלוקת

המנכ"ל נגד גמזו: "משרד הבריאות יוביל את הבדיקות"
חזי לוי/רוני גמזו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על ההובלה: הפרופ' רוני גמזו, 'ממונה הקורונה', הודיע רק אתמול על הקמת 'מפקד הקורונה' של פיקוד העורף, שעליה הוטלה משימת ביצוע התחקורים האפידמיולוגיים, אך במשרד הבריאות כבר מביעים חוסר נחת מופגנת. במכתב שהפיץ אתמול לעובדי המשרד, מבהיר מנכ"ל המשרד הפרופ' חזי לוי כי בניגוד לשמועות לפיהן הצבא הוא זה שינהל את המערך, "ההובלה תהיה בידי משרד הבריאות".

אתמול דווח כי החל מיום שלישי הקרוב יפעיל צה"ל באמצעות פיקוד העורף את 'מפקדת הקורונה'. הגוף החדש, שמושבו ברמלה, יכלול בשלב הראשון 1,300 עובדים, רובם חיילי מילואים, שיבצעו את התחקירים האפידמיולוגיים בקרב החולים המאומתים במטרה "לקטוע את שרשראות ההדבקה". בין היתר דווח כי חלק מהתחקירנים יהיו דוברי אידיש, כך שיוכלו להתאים את עצמם לאוכלוסיה החרדית.

אך נראה שהצעד, המתבקש כל כך לאור הכשל הבולט של משרד הבריאות בתחום, לא עובר בשקט. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הפיץ אתמול מכתב לרופאי מחוזות ונפות משרד הבריאות ולאחיות המחוזיות בו הבהיר כי המשרד ימשיך להוביל את התחום. "בשבועות הקרובים", הודיע פרופ' לוי, "יחול שינוי במבנה ובתהליכי העבודה, במיוחד בחקירות האפידמיולוגיות". עם זאת, הוא הדגיש כי "ההובלה המקצועית בתחום מרכזי זה תישאר בידי אנשי המקצוע בתחום בריאות הציבור, במטה משרד הבריאות ובלשכות המחוזיות והנפתיות".

המכתב נשלח עם העתקים לשר, למשנה למנכ"ל פרופ' גרוטו, לראש שירותי בריאות הציבור הנכנסת ד"ר שרון אלרעי-פרייס לפרופ' סדצקי וגם לאחות המפקחת הארצית על חקירות, ליאורה ולינסקי. עם זאת, באופן תמוה, מרשימת הנמענים נעדר שם אחד בולט – ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

המכתב, כצפוי, עורר סערה. אך לאחר מכן פורסמה ההודעה הבאה על ידי דוברות המשרד: "מנכ"ל משרד הבריאות מברך את כניסת הצבא לפרויקט הבדיקות וקטיעת רצף ההדבקה. אין שום מחלוקת כפי שיש מנסים לצייר בין מנכ"ל המשרד לבין פרופ' רוני גמזו שעובדים בשילוב ידיים למען קידום המטרה: הפחתת התחלואה וקטיעת שרשראות ההדבקה".

"האחריות המקצועית וההנחיה לקביעת אורך ומטרות התחקורים והורדת מקדם ההדבקה R היא עניין מקצועי ובריאותי וייקבע על ידי אנשי בריאות הציבור והאפידמיולוגיה בביצוע של הצבא. הדבר ייעשה יחד עם ממונה הקורונה פרופ' גמזו וכל ניסיון לתקוע טריז בין הממונה לבין הנהלת משרד הבריאות אינו קיים במציאות. המנכ"ל והממונה גמזו פועלים במשולב תחת ניהולו של שר הבריאות יולי אדלשטיין".

האם אכן שני הגופים יפעלו בשילוב ידיים ובשיתוף פעולה, או שמאבקי האגו יפגעו שוב בתוצאה כשאנו, האזרחים, נשלם את המחיר? כמו תמיד, ימים יגידו.

קורונה רוני גמזו פרופ' חזי לוי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד