י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא בודקים בשום דרך"

הבחירות זויפו? ישראלית הצביעה לפוטין שלוש פעמים

מעיד על תופעה רחבה שמסבירה את הניצחון המוחצות? אזרחית רוסיה תושבת ישראל סיפרה לתקשורת כי הצליחה להצביע שלוש פעמים במשאל עם שבוצע לאחרונה באשר להמשך כהונתו של פוטין כנשיא | האם היא תיקנס או תיאסר

הבחירות זויפו? ישראלית הצביעה לפוטין שלוש פעמים
צללית אישה. אילוסטרציה צילום: unsplash

תושבת ישראל המחזיקה באזרחות רוסית הצליחה להצביע שלוש פעמים במשאל עם על תיקונים לחוקה לפיהם יוכל הנשיא ולדימיר פוטין להמשיך להתמודד על הנשיאות ללא הגבלה. הצבעה שעברה ברוב מוחץ.

האישה סיפרה על כך לאתר МБХ медиа כי השתתפה תחילה בהצבעה האלקטרונית, ואז גם הלכה והצביעה בשגרירות רוסיה בתל אביב וכן בקונסוליה בחיפה.

"אזרחים רוסים בישראל יכלו להצביע בשגרירות רוסיה בתל אביב ובקונסוליה בחיפה. לא שאלו, לא שם ולא אם נרשמת להצבעה אלקטרונית והם לא בודקים זאת בשום דרך". אמרה האישה.

לטענת האתר בשפה הרוסית: גם בתה, שעדיין אין לה זכות בחירה, הצליחה להצביע. "הבת שלי הצביעה בחיפה. היא הפכה לבת 18 שבועיים אחרי ההצבעה, אבל הם לא בדקו את הגיל", אמרה. "מנגד בתל אביב כן נבדק הגיל", הוסיפה.

וזה לא מקרה יחידני, מה שמעיד אולי על תופעה נרחבת לזיוף תוצאות הבחירות. בתאריך 28 ביוני דיווחו קבוצות אופוזיציה כי אדם המתגורר בלונדון הצביע פעמיים על תיקונים לחוקה. האיש שלח תמונה עם פתק והקליט סרטון וידאו בו הוא מצביע באופן מקוון.

יצוין כי על פי החוקה הרוסית, אזרח שהצביע יותר מפעם אחת, צפוי לקנס של עד 30 אלף רובל. על הצבעה יותר מפעמיים, הוא עשוי להיענש עד ארבע שנות מאסר.

זיוף בחירות הצבעה בבחירות ולדימיר פוטין בחירות ברוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד