י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מעולם לא כעסה"

אבל במעלות: הרבנית נדבקה בקורונה ונפטרה

בגיל 88 הלכה לעולמה הרבנית ועקנין ע"ה, אשת חבר הגאון רבי יצחק ועקנין רבה של מעלות לשעבר שחלו שניהם בקורונה, אך היא לא שרדה. הלוויתה בשעה זו בירושלים לעבר הר המנוחות | נכדה ספד לה: "מעולם לא התלוננה, לא ראיתי אותה כועסת אף פעם"

אבל במעלות: הרבנית נדבקה בקורונה ונפטרה
הרב יצחק ועקנין צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בצער רב וביגון קודר מגיעה הבשורה מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק על פטירתה של הרבנית הצדקנית, אשת חיל עטרת בעלה, הרבנית מרת מסעודה ז'נין פורטונה ועקנין ע"ה, לאחר שנדבקה בנגיף והיא בת 88 בפטירתה.

הרבנית אשת חבר לרבה הראשי בעבר של העיר מעלות, הגאון רבי יצחק ועקנין שליט"א, שאף הוא נדבק בקורונה ולא יוכל להשתתף בהלוויה. התפללו עבור רבי יצחק בן עואלי, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

הרבנית ע"ה הייתה צדיקה גדולה ובעלת חסד. במשך למעלה משלושים שנה עת כיהן בעלה ברבנות עמדה לימינו במסירות נפש למען יוכל לשקוד על תלמודו ולהרביץ תורה בשיעוריו.

נכדה יחיאל וקנין ספד וכתב: "סבתא שלי היתה אישה גיבורה ומיוחדת. חיה כל חייה בצניעות, ברדיפת מעשי חסד ועזרה לזולת. היא גידלה משפחה ענקית לתפארת, מאות צאצאים.  סבתא התמודדה ב-50 השנים האחרונות עם סוכרת. מאז שאני זוכר אותה היא היתה דוקרת את עצמה מדי יום בכדי למדוד סוכר ולהזריק אינסולין". 

עוד מספר הנכד: "אך טבעי שכשהסוכרת הגיעה אלי כשהייתי בן 13, היא היתה לצידי, הסבירה לי איך מטפלים וכיצד אפשר לשרוד שנים ארוכות עם המחלה הזו. ממי היתה סבתא מדהימה, לא כל סבתא מצליחה לזכור תאריכי ימי הולדת של כמעט מאה נכדים ומספר כפול של נינים, ולא רק לזכור אלא גם לדאוג למתנה לכל אחד מהם בדיוק בתאריך".

"כשהתחלתי ללמוד משפטים באתי לממי ושאלתי אותה איך היו לימודי המשפטים שלה. היא לא התגאתה במיוחד בלימודי המשפטים שלה באוניבריסטה בפריז, ומעולם לא סיפרה לנו על כך, אבל הדבר הגיע לאוזני".

"היא החזיקה את המשפחה, בגבורה ובעוצמה מיוחדת, מעולם לא התלוננה, לא ראיתי אותה כועסת אף פעם", מספר יחיאל. "חייה לא היו פשוטים, היא איבדה ילד בתאונת דרכים כשהיה רק בן 9, סבא וסבתא לא כעסו על הנהג שעבר באור אדום, לא שמרו לו טינה ואף עודדו את רוחו במהלך המשפט. הם פשוט קיבלו את גזירת שמיים. כולנו היינו מלוכדים סביב סבא וסבתא. ביתם היה מלא תמיד בילדים, נכדים ונינים. אבל המסירות ההדדית עמדה לה לרועץ, בזמן הקורונה אף אחד לא חשב להפסיק לעזור להם. הם קיבלו הביתה בכל יום ארוחה חמה, כולם שמרו על קשר מרחוק, אבל כן, הילדים המשיכו להגיע ולעזור לסבא וסבתא הזקנים שכבר לא תפקדו לבד".

"וכך יום אחד שניהם חלו בקורונה. סבא בסדר, אבל סבתא לא שרדה. אני לא עצוב על ממי, הלוואי שאראה בחיי נחת וטוב מהמשפחה כמו שהיא זכתה לראות, הלוואי שאזכה להסתפקות במועט, להערכת הדברים האמיתיים בחיים, לבניית משפחה מגובשת סביבי כמו שהיא הצליחה לעשות".

כרבנית אשת רב העיר מעלות במשך יותר מ-30 שנה, היא היתה מקור נחמה לכל החלשים, הנדכאים, המסכנים, תמיד היו אצלה כמה כאלה בבית, לפעמים פשוט באו לבקר ולא עזבו שבועות, רק כי היה להם טוב. 

מסע הלוויה היום שישי, ערב שבת קודש פרשת ואתחנן - נחמו בשעה 16:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות. שם היא תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

קורונה יצחק ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד