י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מהקעמפסולה

צעד חריג: עד שהקעמפ יתחיל; הישיבה הכניסה משחקי סנוקר

אחרי שבמשך חודשיים וחצי היו בחורי ישיבת 'אור אלחנן' הירושלמית תחת סגר עצמאי, הוחלט לצאת לקעמפ בשבוע הבא. עד אז הוחלט בישיבה להכניס פעילות לבנין הישיבה; משחקים שונים כדי להעסיק את בחורי הישיבה בשעות הפנאי • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

צעד חריג: עד שהקעמפ יתחיל; הישיבה הכניסה משחקי סנוקר
קעמפסולה של ישיבת אור אלחנן צילום: באדיבות המצלם

ישיבת 'אור אלחנן' בירושלים שהייתה מהישיבות שנשמרה מקורונה, כאשר במשך חודשיים וחצי דלתות הישיבה היו נעולות כשאין יוצא ואין בא, השאירה את הבחורים לעוד מספר ימים בישיבה עד לקעמפ.

במהלך התקופה יצאו הבחורים פעמיים ל'ספידי כיף', פעם אחת לחוף סורוצקין, ופעם אחת לשבת חופשית. הישיבה גם חילקה כל שבוע בכל חדר; שתייה, ממתקים, חטיפים ופיצוחים, והביאה גם דרשנים רבים, את הגאון הרב ראובן אלבז המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן והמרצה הרב מרדכי נויגרשל.

כעת לאחר הקרבה של הבחורים ולאחר סוף זמן עם שטייגען חזק, כאשר ראש הישיבה הגאון רבי חיים אריה חדש מציין שלא זכור לו כזה סוף זמן עם שטייגען עד ממש ערב ט' באב, הודיע ראש הישיבה לבחורי הישיבה, שמיום ראשון עד יום שלישי יצאו לקעמפ וציין ש"אחרי שלמדו חודשיים וחצי בשטייגען כשבחוץ יש מגיפה שמשתוללת - הגיע הזמן לעצור את השטייגען להתאווררות לקראת זמן אלול הבא".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה התחייב להורים בהשתדלות המקסימלית לא להביא את הקרונה הביתה, ולכן עד אחרי הקעמפ, הבחורים יהיו סגורים בקפסולה נפרדת ללא מגע איש מבחוץ, ולכן כל התוכניות ייערכו ממרחק רב מהבחורים, כאשר יהיה שטח מת בין המופיע לבחורים.

עקב כך שהקעמפ מתחיל רק ביום ראשון, במוצאי ט' באב עשתה הישיבה דבר שמצידה זוהי חציית קו - הוציאה את חלקי המשחקייה לפרוזדור שבפנימייה כאשר הקיבוץ במשחקייה בנפרד, והישיבה מחלקת אייס קפה, ברד, חטיפים, ארטיקים וטילונים וכן פופקורן.

במקביל נכנסה הישיבה לחשש גדול, כשעה לפני תפילת ליל ט' באב, בן ראש הישיבה הרב חדש נמצא חיובי לקרונה, בנו קרא בתורה בשטח הרבנים הרחוק והמבודד מהבחורים - עקב היארצייט של אביו הגאון רבי משה מרדכי חדש זצוק"ל, ראש הישיבה שכידוע מחמיר גדול בענייני קרונה, ולא נוכח בשום חתונה של תלמידיו למעט החופה בצורה מאורגנת, נאלץ להיכנס לבידוד ועמו כמה מרבני הישיבה אשר עלו גם כן לתורה.

ישיבת אור אלחנן קעמפ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד