י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות השמועות

הראשון לציון: מורי ורבי אסר בכל עוז לעלות להר הבית

הראשון לציון הגרש"מ עמאר מעיד במכתב על רבו הגאון רבי יעקב רוזנטל זצ"ל כי "אסר בכל עוז לעלות להר הבית. מה שמפיצים הוא שקר"

הראשון לציון: מורי ורבי אסר בכל עוז לעלות להר הבית
הגרש"מ עמאר ערך תיקון השובבי"ם צילום: באדיבות המצלם

בעקבות שמועות שהופצו לאחרונה ע"י אנשים מסוימים על הדיין הגאון רבי יעקב רוזנטל זצ"ל שכביכול התיר עלייה להר הבית ואף העיזו פניהם לומר זאת ששמעו מתלמידו הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים יצא הראשון לציון במכתב חריף בו דוחה טענות אלו ומעיד כי הגר"י רוזנטל אסר בכל תוקף את העלייה להר הבית.

בפתח מכתבו כותב הראשון לציון "שפת אמת תיכון לעד. זה עתה נודע לי שמפרסמים בשמי שאמרתי בשם מו"ר הגאון הגדול כמוהר"ר יעקב ניסן רוזנטל זללה"ה בעל משנת יעקב על כל הרמב"ם ז"ל. שהוא היה נכנס להר הבית. ובשביל להעמיד הדברים על תילם ולהסיר לזות שפתיים ולהסיר עיקשות פה, ששבים על הדברים כפעם בפעם ולא יתבוששו. ע"כ אפרסם הדברים בכתב בעה"ו".

בדבריו פירט הראשון לציון את המעשה שהיה בכדי להוציא מליבם של הטועים בדבר.

"והנה גופא דעובדא כך הוה, שבזמנו נדברו בעניין הכניסה להר הבית, ואמר לי שבצעירותו התלווה עם אביו הגאון הגדול רבי אברהם דוד רוזנטל ע"ה רבה של שערי חסד וחבר בית דינו של גאב"ד ירושלים רבי צבי פסח פרנק ע"ה וביחד הלכו עם הגרצ"פ ועלו לכניסה להר הבית, והגרצ"פ אמר להם שיש בכניסה מקום שע"פ המסורת היו עומדים שם ומביטים על הר הבית ומפילים תחינתם משם. ושאלתי את פי מו"ר ע"ה האם יש היום מי שיודע ובקיא במסורת הזאת, ואמר לי שכיום כבר אין מי שיודע את זה. ואמרתי למו"ר לאור זה, האם אני צריך לפרסם שיש איסור מוחלט להכנס להר הבית, ואמר לי כן תפרסם את זה בלי שום חשש".

"וכן עשיתי אז, ומאז אני נאבק על זה בכל כוחי. וידעתי שאין בדברי אפילו כיהודה ועוד לקרא אבל מה אעשה שיש הקמים ומעיזים פניהם נגד כל גדולי הדורות אשר קטנם עבה ממותנינו ומכל העדות וכל החוגים אוסרים את הכניסה להר הבית בכל עוז ואין שום צד היתר ח"ו". הראשון לציון את דבריו בברכה: "ושומע לנו ישכון בטח".

הרב שלמה משה עמאר הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד