י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עצוב

עקב אי מציאת פתרונות: הבנק הלאומי לחלב אם יסגר מחר

מחר יום ראשון, יאלץ הבנק הלאומי לחלב אם להיסגר, עקב אי עמידת משרד הבריאות בהסכמים ואי מציאת פתרונות תקציביים הנדרשים להפעלת המערך

עקב אי מציאת פתרונות: הבנק הלאומי לחלב אם יסגר מחר
יד של תינוק. תמונת אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון מגן דוד אדום מפרסם, באופן יוצא דופן, כי הבנק הלאומי לחלב אם יסגור את שעריו ביום א' הקרוב – נוכח אי עמידת משרד הבריאות בהסכמים, ואשר לא העניק את הפתרונות התקציביים הנדרשים על מנת להפעיל את המערך.

ארגון מד"א מפעיל בשגרה את בנק הדם, אשר מכיל תרומות ומאגרים המיועדים למטופלים ולחולים בעת חירום. בשנים האחרונות, החל הארגון להקים את מערך הבנק הלאומי לחלב אם, בחסות ובכפוף למשרד הבריאות – במטרה להעניק חלב אם לפגים ותינוקות במצבי חירום שונים.

בנק החלב הראשון בישראל, אשר עתיד לאפשר לנשים מניקות לתרום חלב - אם עודף לתינוקות אחרים הזקוקים לכך, יסגור את שעריו ביום א' ולמעשה יחדל מפעולה – בשל היעדר יכולת של הארגון לעמוד בניהול התקציבי, אשר בחסות ואחריות משרד הבריאות.

הבנק ממוקם בתחנת מד"א בירושלים ומימונו והפעלתו תלויים בהזרמת התקציבים הנדרשים, עפ"י ההסכם עם משרד הבריאות.  לחלב אם יתרונות רבים, וקיימים בו נוגדנים המגנים על התינוק מפני מחלות ומסייעים לבניית מערכת החיסון, תהליך חשוב ביותר אצל פגים ותינוקות חולים - ויש לו יתרונות רבים לעומת פורמולות מזון התינוקות השונות. חלב-אם, בדומה למנת דם, הוא רקמה אנושית שיש בה תאי גזע ותאי דם לבנים – הרכב שאין לו תחליף.

כאמור ביום ראשון הקרוב יאלץ מד"א לסגור את שעריו של הבנק הלאומי לחלב אם.

בנק חלב אם משרד הבריאות סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד