י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתח לקראת מחר

שבוע גורלי: האם כחול לבן תפרק את הממשלה

מתח שיא בקואליציה לקראת ישיבת הממשלה מחר, אז תעלה הצעת שר האוצר כץ בתמיכת ראש הממשלה נתניהו, לתקציב חד שנתי, דבר המנוגד להסכם הקואליציוני שנחתם עם בני גנץ וכחול לבן | האם יהיה לה רוב וכיצד יגיבו בכחול לבן

שבוע גורלי: האם כחול לבן תפרק את הממשלה
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע גורלי: הקרב על התקציב שעלול לגרור את המדינה לבחירות מוקדמות עולה שלב. לאחר שמחר (ראשון) צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ לעלות לאישור הממשלה את אישור התקציב החד שנתי.

באם אכן הנושא יעלה להצבעה ויקבל את הרוב הדרו,ש הדבר עלול לגרום לפירוק הממשלה באופן מיידי, כאשר כחול לבן בראשות בני גנץ עלולים להודיע מיד על פרישה מהממשלה.

בפועל נותרו עוד פחות מ-25 ימים עד למועד הסופי אז המדינה תיגרר לבחירות באופן אוטומטי במקרה והתקציב לא יעבור בשלוש קריאות בכנסת, כשבאופק לא נראה פתרון על סוגיית התקציב בין ראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ.

בליכוד כבר מודים רשמית כי הם פועלים להקים ממשלה חלופית בתוך הכנסת ה-23. בכירת הליכוד השרה מירי רגב אמרה הערב בראיון ל'ערוץ 12' כי "אם גנץ רוצה למנוע בחירות הוא צריך לתמוך בתקציב חדש שנתי".

עוד אמרה רגב כי "שמעתי השבוע בכנסת כל מיני יוזמות של גורמים כאלה ואחרים שאומרים לבני גנץ שאם הוא יוביל אותנו לבחירות אז תקום ממשלה חלופית".

מאחורי הקלעים כבר החל הניסיון בליכוד למנוע פריימריז שיקבעו את סדר הרשימה, כאשר חברי כנסת בליכוד פנו ליו"ר מזכירות הליכוד חה"כ חיים כץ למנוע את הפריימריז בטענה כי כמעט ולא פעלו בכנסת האחרונה לחוקק בעקבות משבר הקורונה.

תקציב המדינה תקציב דו שנתי בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד