י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הכל היה נראה אחרת"

גפני מאשים את דרעי וליצמן: "טרפדו את הצוות שהקמתי מסיבות לא ענייניות"

"אנשים מתוך הציבור החרדי", כך מכנה ח"כ גפני את חבריו דרעי וליצמן, שלדבריו: "טרפדו" את הקמת הצוות החרדי לעניין הקורונה לאחר שכבר סוכם עם נתניהו אפילו על השמות" 

גפני מאשים את דרעי וליצמן: "טרפדו את הצוות שהקמתי מסיבות לא ענייניות"
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הצוות שהודיעו בלשכת יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, כי יטפל בנושא הקורונה מול המגזר החרדי הוקפא ובוטל לאחר שיחה שקיימו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן עם ראש המל"ל מאיר בן שבת - גפני מאשים כי הם פעלו מסיבות לא ענייניות.

בראיון שהעניק ח"כ גפני בסוף השבוע לעיתון 'יתד נאמן', טען חבר הכנסת כי גם הרחבת הפעילות בבתי הכנסת שלא צלחה למרות הפגישה עם שר הבריאות, כרוכה באי הקמת הצוות, שלטענתו לו היה צוות שכזה "הכל היה נראה אחרת".

גפני התייחס בראיון ל'יתד' לפגישה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין השבוע ואמר: "זו הייתה אכן פגישה שלא צלחה. מלכתחילה לא היה לה סיכוי, כיוון שלצערי היא נבנתה בצורה לא טובה. ביקשנו שבתי הכנסת בתשעה באב יכילו יותר מתפללים, אדלשטיין אמר שיבדוק וחזר עם תשובה שלילית מראש הממשלה".

לטענת גפני, הסיבה שהפגישה לא הצליחה, היא משום שלא הוקם צוות חרדי שירכז את הטיפול בקורונה מול המל"ל, משרד הבריאות וההסברה, "אין זה סוד וכולם יודעים שביקשתי מראש הממשלה ואפילו סיכמתי עמו על שורה של אנשי מקצוע חרדים, שישולבו בצוותים של מקבלי ההחלטות, במשטרה, במשרד הבריאות, החינוך, המל"ל וההסברה, ויהיו בלב העניין. אם אכן הם היו שם, אז הכול היה נראה אחרת".

חבר הכנסת גפני טוען כי "הם (הצוות שהקים ובוטל א.ק.) היו יכולים להשוות בין בתי כנסת להפגנות, מסעדות, חדרי כושר ועוד, ולהיאבק על כך מבפנים. לצערי זה לא קרה".

בראיון מאשים גפני במרומז את שותפיו השרים דרעי וליצמן, שטירפדו את הצוות. לטענתו, "אנשים מתוך הציבור החרדי טרפדו את זה לאחר שכבר סוכם עם נתניהו אפילו על השמות. המטרפדים לא הביאו אנשים משלהם כתחליף, אלא התנגדו לאנשי המקצוע שאנחנו הבאנו וזו התוצאה. אנו לא חלק מהעניין. אם היו אנשים שלנו בפנים זה יכול היה להראות אחרת".

"מה שלא הצליחו לטרפד, זה את מתווה הקפסולות של ועד הישיבות ושמואל ליטוב. זה מה שאמרתי בזמנו לראש המממשלה, שאם הישיבות ייסגרו, אני פורש. אין קיום לעם ישראל ללא התורה ואין תורה ללא הישיבות. כך הבהרתי לו אז. בנושא הזה יש הסכמה וזה לא עומד לדיון. רציתי שליטוב שהצליח מאד, ימשיך הלאה והוא היה בין השמות שנתתי. כאמור הכול לצערי טורפד מסיבות לא ענייניות", האשים גפני.

משה גפני קורונה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד