י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתווה לבני חו"ל

אדלשטיין מנפץ את דיווחי ההסתה על האברכים: "אנטישמיות לשמה"

במשרד הבריאות אישרו מתווה לפיו יתאפשר לכ-17,000 בני ישיבות ואברכים מבני חו"ל לשוב לארץ לקראת זמן אלול הבעל"ט. ובתקשורת הכללית נשמעו ביקורות רבות על התוכנית • שר הבריאות אדלשטיין בריאיון תוקף את מתנגדי התוכנית כשלדבריו התוכנית תסייע גם לאלפי סטודנטים ותלמידים שאינם חרדים "ההתנגדות מריחה לי כאנטישמיות טהורה"

אדלשטיין מנפץ את דיווחי ההסתה על האברכים: "אנטישמיות לשמה"
צללית בחורי ישיבה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרסום ב'בחדרי חרדים' על מתווה משרד הבריאות שיאפשר לתלמידי הישיבות מבני חו"ל להגיע לישראל לקראת זמן אלול עוררה סערה בציבור, בכמה מערוצי התקשורת הדגישו את כניסת האברכים והתלמידים, והיה מי שהעלה חשש לגל הידבקויות, כולל הפרויקטור רוני גמזו שהתבטא בנושא אמש ואמר כי הוא מתנגד למיזם.

מי שיצא להגנת האברכים הוא דווקא שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתראיין בסוף השבוע לתוכנית 'אופירה וברקוביץ' בחדשות 12, תוך שהוא מכנה את תוקפי התוכנית כ"אנטישמים" ו"פושעים", כשלטענתו זה נעשה מתוך מטרה לצייר את החרדים כמפיצי מחלות.

"הגיעו לי מים עד כאן בגלל השנאה כלפי החרדים בכל דבר", אמר השר אדלשטיין בכעס, תוך שהוא מסביר על ההליך שהוביל לקליטת אלפי הבחורים, לדבריו, "אני פותח באמת אחרי התלבטויות רבות, חודשיים דיונים עם רשות ההגירה וכל הצוות המקצועי במשרד - פותח אפשרות לאותם מוסדות שיש שם תלמידים מחוץ לארץ ושיש להם אפשרות לעשות להם בידוד בפנימיות, אני פותח".

השר אדלשטיין ציין כי המתווה הנוכחי מאפשר לכלל הגופים להיכנס לארץ, ורובם אפילו אינם חרדים, "זה כמו תוכנית 'מסע' שבה אלפי צעירים שמגיעים לארץ, או תוכנית 'נעלה' המיועדת לאלפי תיכוניסטים, סטודנטים בכל האוניברסיטאות, אברכים בישיבות וישיבות הסדר", האברכים והישיבות הם רק חלק מהאלפים שיכנסו לארץ בעקבות אישור המתווה.

מגישי התוכנית תקפו וטענו כי צריך להקפיד שדווקא האברכים יעשו בידוד, השר אדלשטיין דחה את הטענות ואמר: "הם כולם יעשו בידוד", והוסיף; "חבל שאין לי פה את הטלפון להראות לכם את הברכות שקיבלתי מיו"ר הסכונות, מתוכנית נעלה, 'תודה רבה הצלת את הציונות, הצלת את המוסדות', הוא ציטט את ההודעות שקיבל.

"למחרת" סיפר השר, "אני פותח את העיתון ורואה כותרת ענקית 17,000 אברכים לארץ, הצלחה של דרעי וליצמן, נמאס לי מזה", תקף אדלשטיין, "פשוט נמאס לי, זה אנטישמיות לשמה, אנשים שכותבים את כל זה יודעים יותר טוב ממך וממני, הם עושים את הדברים האלה בכוונה".

לטענת השר אדלשטיין, הכותרות נועדו להשחיר את החרדים כמפיצי מחלות, לדבריו "זה ממש מריח לי שהיהודים האלה מפיצים מחלות, אין לי שום הסבר אחר". הוא הוסיף ותקף את כותבי המאמרים והדיווחים כביכול יהיה לאברכים בידוד מקוצר, ואמר כי "מי שרשם את הדברים האלה הוא פושע".

בני ישיבות תלמידי חו''ל יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד