י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אף בחור לא יישאר מאחור"

חורבן עולם הישיבות; התקווה שבאופק: יוקם מוקד חירום מיוחד

ההחלטה הדרמטית: עולם התורה כמרקחה, נגיף הקורונה פגע בהרבה מהישיבות שסגרו את שעריהן ורבבות תלמידים מצאו עצמם ללא משען רוחני, ראשי הישבות התבטאו כי 'ההרס הוא איום ונורא', כעת מרים 'ועד הישיבות' את הכפפה ומקים מוקד חירום שלא ישאיר אף בחור מאחור

חורבן עולם הישיבות; התקווה שבאופק: יוקם מוקד חירום מיוחד
בחורי ישיבה לומדים במתכונת קורונה צילום: אילוסטרציה, שוקי לרר

'נפלטי הקורונה' מעולם הישיבות והמצב הקשה בעולם התורה שלדברי גדולי ראשי הישיבות לא היה מזה שבעים שנה, הביא את 'ועד הישיבות' להקים מוקד חירום מיוחד עבור התלמידים שנפלטו מעולם הישיבות בעקבות כך שמסגרתם צומצמה או מכל סיבה אחרת. 

אין זה סוד כי מגיפת הקורונה, בגל הראשון והגל השני הותירה אדמה חרוכה בעולם הישיבות כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מספר פעמים בתקופה האחרונה על בחורים שלא מצאו את מקומם וישיבות וכוללים שנסגרו. 

בחודשים האחרונים סגרו כמה ישיבות את שעריהם והשאירו למעלה מ- 300 בחורים ללא מסגרת. ישנן ישיבות שבשל המצב הכספי ועוד סיבות הוציאו את התלמידים מהישיבות. הורים רבים שהגיעו לראשות הישיבות עם סיפורים מסמרי שיער הביאו להחלטה הדרמטית שצריכים להרים את הכפפה. 

'ועד הישיבות' הפועל בימים כתיקונם למען שמירת מעמדם של תלמידי הישיבות ומטה את שכמו להתאמת מקומות לימוד לכלל התלמידים נטל על עצמו את המשימה ופועל לסייע לתלמידים שמקומות התורה בהם למדו, צומצמו. המוקד החדש שישא את השם 'לנחותם' יעניק תמיכה לתלמידים שבשל רפיון הקשר עם הישיבה בה למדו זקוקים לעידוד וסיוע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המטרה כעת  לדאוג לזה שלא יהיה בחור אחד שלא יהיה מחובר לישיבה ובפרט עם תחילת זמן אלול הבעל"ט, "שלא יוותר בן ישיבה אחד ללא מסגרת ראויה, וללא תמך וסיוע דבר שכאמור עלול לגרום לכמה וכמה קשיים רוחניים בלתי הפיכים על כל המשתמע מכך", אומר לנו אחד הגורמים המעורים בדבר.

במרכז 'לנחותם' שע"י ועד הישיבות מפעיל לצורך כך בימים אלו מוקד חירום מיוחד לפניות, במוקד זה ערוכים לתמוך ולסייע באופן מיטבי, לצד ראשי הישיבות והצוותות הרוחניים רבני הקהילות ומסגרות האיגודים השונים לפי העניין והצורך.

כזכור, לפני שבוע וחצי דווח ב'בחדרי חרדים' על כינוס חירום של ראשי ישיבות בביתו של הגאון רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבת 'עטרת שלמה', על מנת לדון בדרכים לקיים סדרי לימוד עבור תלמידי הישיבות שאינם משתתפים במסגרת הרגילה, או בשל העדר מקום בקפסולות או מטעמי בריאות וכיוצא בזה, דבר שהיה חסר בעולם הישיבות במשך זמן קיץ.

עולם הישיבות ועד הישיבות זמן אלול קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד