י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע חמור

במרכז הקהילה היהודית: גבר יהודי ובנו הותקפו

אירוע אנטישמי: גבר יהודי ובנו שעמדו באחד הצמתים המרכזיים באיזור הקהילה היהודית שבמלבורן שבאוסטרליה הותקפו בצעקות ובאמירות אנטישמיות קשות • "הלהבות האנטישמיות באוסטרליה הולכות ומתעצמות"

במרכז הקהילה היהודית: גבר יהודי ובנו הותקפו
בית יהודי באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

גבר יהודי ובנו הותקפו באירוע אנטישמי במלבורן - אוסטרליה, בשבוע שעבר, כאשר גבר החל לצעוק עליהם ברחוב, וכינה אותם "יהודים כלבים" במרכז הקהילה היהודית בפרבר קאולפילד.

הסיפור התרחש על פי הנציבות נגד השמצה (ADC), כאשר השניים עמדו באחד הצמתים המרכזיים באזור, ולפתע גבר בשנות ה-30 או ה-40 לחייו החל לצעוק עליהם, "מה אתם מסתכלים על יהודים כלבים? תפסיקו לבהות בי ** אם אתם ממשיכים להסתכל עלי אני ארסק את הפרצופים ** שלכם כלבים יהודים". כך דווח ה'גרוזלם פוסט'.

"אני לא מאמין שבאוסטרליה בשנת 2020 אנו עדיין חווים תקריות אנטישמיות ברחוב", אמר אחד הקורבנות ל- ADC. "אני לא יכול להתנער מהתחושה הבלתי מעורערת הזו שאנשים בימינו עדיין נטפלים ליהודים כאופציה להתעללות בלי לחשוש מההשלכות. מה אם אותו אדם היה תוקף מישהו שהיה לבדו או לא מסוגל להגן על עצמו?".

ד"ר דביר אברמוביץ', יו"ר ה- ADC, הזהיר כי התקיפה אינה אירוע בודד, אלא "חלק מתבנית רחבה ומדאיגה והיא עוד תזכורת בלתי מעורערת כי האנטישמיות באוסטרליה חיה וקיימת."

אברמוביץ' הוסיף כי "זו אולי אמת לא נוחה עבור חלק מהאנשים, אבל המציאות היא שגל השנאה הגואה כלפי יהודים כאן הופך להיות דבר שבשגרה".

"זהו משבר מוחשי שמתרחש ברחבי אוסטרליה וזה רק הולך ומחמיר עם מספר האירועים המדווחים בקנה מידה שלא הייתי עד אליו בעבר, הלהבות המאיימות הללו הולכות ומתעצמות, וגורמות לבני הקהילה היהודית להרגיש פחות בטוחים ברחובות שלנו".

אנטישמיות תקיפות אנטישמיות מלבורן אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד