ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דיון פורובוקטיבי

יאיר נתניהו לא יחויב להגיע לבית המשפט: "תרמית של ממש"

לאחר שזומן להעיד בבית המשפט בעקבות קריאתו ברשתות החברתיות להפגין מול ביתם של המוחים כנגד ראש הממשלה, בית המשפט קיבל בקשתו של יאיר נתניהו שלא להופיע בבית המשפט • עורך דינו: "מדובר בהונאה, תרמית של ממש, שמטרתה שימוש ציני ומכוער ביותר בהליכי משפט, על ידי חבורת בריונים, אנרכיסטים חסרי מצפון"

יאיר נתניהו לא יחויב להגיע לבית המשפט: "תרמית של ממש"
יאיר נתניהו צילום: מתוך אינסטגרם

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שקרא ביום שישי ברשתות החברתיות לצאת למחות מתחת לביתם של המפגינים בבלפור, זומן בדחיפות לדיון שיתקיים היום (ראשון) בבית משפט השלום בירשלים, לאחר שהמפגינים טענו כי מדובר בהטרדה מאיימת. אלא, שהבוקר, לאחר שערער על הזמנתו להעיד, בית המשפט החליט כי נתניהו הבן לא יצטרך להגיע לבית המשפט אך יהיה זמין בטלפון במהלך הדיון.

"מזמין את כולם לבוא להפגין, יום ולילה (בג"ץ אמר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים", כתב יאיר נתניהו

בבקשה בהולה שהגיש יאיר נתניהו לבית המשפט באמצעות עורך דינו יוסי כהן נכתב כי אמש בשעות הלילה המאוחרות הגיעו אליו, באמצעות שוטר(!) שלוש בקשות למניעת הטרדה מאיימת.

עורך דינו של נתניהו טוען, כי קיבל את הבקשות להתייצב בבית המשפט רק לקראת חצות. "כבר מעיון ראשוני בבקשות, נדהמתי לגלות כי מדובר בהונאה, תרמית של ממש, שמטרתה שימוש ציני ומכוער ביותר בהליכי משפט, על ידי חבורת בריונים, אנרכיסטים חסרי מצפון, שהטעו את בית המשפט במעמד צד אחד והעלימו ממנו עובדות מטריאליות שלו היו בפניו, קרוב לוודאי שהוא היה דוחה את הבקשות על הסף, תוך חיוב המשיבים בהוצאות", כתב כהן.

הזמנתו של יאיר נתניהו להעיד בבית המשפט, התקבלה בעקבות בקשה שהגישו שלושה ממובילי המחאות נגד ראש הממשלה, חיים שדמי, ישי הדס ועורך דין גונן בן יצחק באשר לפעיל השמאל כתב עורך דין יוסי כהן כי "מדובר במפגין צעקני ואלים, המשתתף דרך קבע בהפגנות אלימות כנגד ראש הממשלה ובני משפחתו. כנגד שדמי הוגשה תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה חמורה ואיומים לרצח. שדמי, שהיה חמוש במגפון, צעק מול מעון ראש הממשלה בירושלים בכוונה שהדברים יגיעו למבקש: "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד תהיה בלי מאבטחים, אין לדעת." בסרטון אחר עודד המשיב זריקת בקבוק תבערה על מעון ראש הממשלה. מדובר בבריון אלים ומסוכן שספק אם הוא מבין את משמעות הבקשה שהגיש".

עורך דין כהן טוען כי בידיו ראיות המעידות בעליל כי שלושת המבקשים הטעו את בית המשפט וגרמו לו להאמין שהם חשים מאוימים כביכול, למרות שכל מטרתם היא שימוש ציני בבית המשפט לשם קידום מטרותיהם הזרות.

"עוד יוער", כותב עורך דין כהן בבקשתו, כי כבר מעיון ראשוני בבקשות עולה כי הן הוגשו שלא כדין, ודבקו בהם פגמים חמורים המחייבים את סילוקם על הסף. כמו כן יוער כי הבאתו של המבקש לבית המשפט תוך התראה כל כך קצרה אינה דבר של מה בכך. המשיבים  פרסמו כמובן ברבים את דבר קיומו של הדיון וקראו לקהל "מעריציהם" לבוא לדיון. מהיכרות עם המשיבים, הם יעוררו מהומה גדולה בבית המשפט ובכך ישיגו את מטרתם: מהומות אלימות ופרובוקציות. הרי איש אינו מאמין ברצינות ששלושת המבקשים אכן חשים מאוימים. דיון בבית המשפט שיצולם וישודר באמצעי התקשורת היא מטרתם היחידה".

בהחלטה של השופטת דורית פינשטיין מבית המשפט השלום בירושלים נכתב: "המשיב להטרדות מאיימת פטור מהתייצבות אך עליו להיות זמין בטלפון לכל שאלה במהלך הדיון".

 

יאיר נתניהו דיון בבית משפט עו"ד יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד