ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שוב הקשישים מופקרים

בניגוד להבטחות: דיירי בית האבות בב"ב נדבקו בקורונה

לאחר שהתברר כי דיירי בית האבות נמצאים בסיכון גבוה, ולאור מקרי המוות הרבים שהתרחשו בגל הקודם, הבטיח משרד הבריאות להגן על דיירי בתי האבות. בפועל, מתברר שוב כי ההצהרות לא יושמו • הקרבנות התורנים: דיירי בית האבות ברח' שלמה המלך בבני ברק

 בניגוד להבטחות: דיירי בית האבות בב"ב נדבקו בקורונה
אנשי מגן דוד אדום בבית אבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

סבא וסבתא בסכנה: שוב אירוע מצער של הדבקת קשישים בקורונה, והפעם בבני ברק.

במהלך השבת האחרונה זוהה אירוע של הדבקה חדשה בבית האבות ברח' שלמה המלך בבני ברק. ככל הידוע נדבקו עד עתה שמונה דיירים כשמקור ההדבקה הוא אחד המטפלים. אך ברור שישנם עוד נדבקים מה שמעלה את מפלס המתח של בני המשפחות לגבהים.

נזכיר, כי בימי "הגל הראשון" התברר כי אוכלוסיית דיירי בתי האבות מצויה הסיכון גבוה, וזאת לאחר שכמה מקרי הדבקה הביאו לשורה ארוכה של מקרי מוות. המקרה הידוע ביותר אירע בבית האבות ביבנאל שם נפטרו 13 מהדיירים לאחר שנדבקו.

בעקבות האירועים הודיע משרד הבריאות כי יחמיר את הנהלים וימקד את המאמצים להשגחה על בתי האבות. לשם כך אף הוקם מטה "מגן אבות ואמהות" שנועד לדאוג להגנתם של הקשישים. במשרד הבהירו כי ככל שהציבור זוכה להקלות, כך נדרשים הקשישים בבתי האבות להשגחה יתירה.

בפועל, שוב מתברר כי ההצהרות לא יושמו והקשישים שוב הופקרו. המקרה הנוכחי בבני ברק מצטרף למחדלים נוספים שאירעו רק בגל הנוכחי בבית אבות בירושלים ועוד.
ממשרד הבריאות נמסר: "האירוע החל כזיהוי מטופל סימפטומאטי ב 28/7. בעקבותיו בוצע דיגום שלם של המוסד. על ידי מנהלת מגן אבות ואימהות. בדיגום זוהה מקור ההדבקה שהוא מטפל חיובי וזוהו עוד שמונה מטופלים חיוביים אסימפטומאטיים מאותה מחלקה".

עוד נמסר כי "על פי תחקירי אירועי הגל הראשון ולאחר קבלת המלצות מהדרגים המקצועיים התחלנו לראשונה בנקיטת מדיניות חדשה של מטה מגן אבות ואימהות. מתוך הבנה שהמבוגרים כל כך שבריריים, אנו נותנים עדיפות להשארת הדיירים שמרגישים בטוב בבית האבות שלהם וזאת במקום לשלוח אותם למחלקות קורונה ייעודיות במרכזים רפואיים גריאטריים ברחבי הארץ".

במשרד הבריאות טוענים כי "השארת הדיירים הקשישים האסימפטומאטיים בבית האבות שלהם נעשית מתוך הבנה שקשישים רבים מעדיפים להישאר במקום אותו הם מכירים עם המטפלים הצמודים והמוכרים להם. מאירועי הגל הראשון למדנו שעצם העברת קשיש מהמקום המוכר לו למקום אחר - גורמת לפגיעה משמעותית במצבו הנפשי והקוגניטיבי. אנו יודעים גם שהצוות המכיר אותו בבית האבות מודע להרגליו ולכן יודע לספק לו את כל צרכיו.

וביחס לבדיקות בבתי האבות, "ההחלטה להשאיר מטופלים בבית האבות שלהם נעשית לאחר בדיקה קפדנית של המוסד עצמו על מנת לוודא שניתן לבודד את נשאי הקורונה משאר הדיירים. מבוצעת בדיקה גם שהצוות מצוייד וממוגן היטב ושכל הפעולות נעשות על פי ההנחיות של היחידה הארצית למניעת זיהומים ושל מטה מגן אבות ואימהות".

במקביל, פרופ' מימון מנהל "מגן אבות ואמהות" הנחה להשאיר את הדיירים במקום, לבצע דגימות חוזרות כל ארבעה ימים ולנטר מקרוב את מצב המטופלים והעובדים כדי לאתר התפתחות אירועי תחלואה או הדבקה אפשריים.

בית אבות קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד