י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקורונה תכריע?

פסקת ההתגברות של שקד מעוררת סערה; ומה יעשו הסיעות החרדיות

חברת הכנסת שקד עוררה סערה פוליטית כאשר הכריזה כי תעלה להצבעה ברביעי את חקיקת פסקת ההתגברות • יו"ר הקואליציה הודיע כי יציע לרה"מ לתמוך במהלך. ליברמן וסיעת 'דרך ארץ' כבר הכריזו על התנגדותם. ומנגד בסיעות החרדיות חוששים שההצבעה תהפוך למאבק פוליטי

פסקת ההתגברות של שקד מעוררת סערה; ומה יעשו הסיעות החרדיות
בנין הכנסת צילום: אוראל כהן, פלאש 90

ההצבעה על פסקת ההתגברות שהציעה חברת הכנסת איילת שקד מעוררת סערה פוליטית, כאשר הבוקר בסיעות הקואליציה וגם באופוזיציה ביקשו להבהיר את עמדתם לגבי ההצבעה על ההתגברות שתעלה ביום רביעי, כשהרוב הדרוש להשלמת המהלך הוא בהחלט בר השגה.

במקביל, בסיעת הליכוד טרם התגבשה דעה בנושא, זאת לאחר שיושב ראש הקואליציה מיקי זוהר הודיע כי הוא יציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך בהצעה של שקד, בסיעת דרך ארץ צפויים להתנגד ואילו בסיעות החרדיות טרם גיבשו את עמדתם הסופית.

בראיון הבוקר הבהיר יו"ר סיעת יהדות התורה חה״כ יצחק פינדרוס כי "אסור שפסקת ההתגברות תהפוך למאבק פוליטי". פינדרוס אמר כי "אם יש אפשרות ש-61 ח"כים יתמכו בהצבעה, צריך להעביר אותה וכרגע לא ידוע לי על יותר מ-59 ח"כים שתומכים. זה נושא מדי חשוב ויקר מכדי להשתמש בו כניגוח".

חברת הכנסת איילת שקד מיהרה להשיב לחה״כ פינדרוס וטענה כי לא דרוש רוב של 61, "שלא יבלבלו אתכם עם מספרים. לחקיקת פסקת ההתגברות נדרש רוב רגיל של חברי כנסת. לא 61 ולא שום מספר או תירוץ אחר. חוק יסוד השפיטה אינו משוריין", כתבה שקד בטוויטר, והוסיפה ותהתה, "האם חברי הכנסת מהימין יגיעו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".

בסיעת ׳דרך ארץ׳ כאמור הבהירו כי הם צפויים להתנגד לחקיקה, חבר הכנסת צבי האוזר כתב הבוקר (ראשון) "נגד חוקים פרסונלים. בעד חוק יסוד החקיקה שיסדיר יחסי רשות מחוקקת עם רשות שופטת.
‏נגד פסקת התגברות של 61 לצורך הטרלה. בעד פסקת התבגרות של הקואליציה והתמקדות באתגר הכלכלי והבריאותי".

גם בסיעת ישראל ביתנו הבהירו כי הם צפויים להצביע נגד פסקת ההתגברות, יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן הסביר את התנגדותו בכך שהחקיקה תסייע לחרדים במכשולים בחוק הגיוס שעומד בסכנת ביטול על ידי בג״צ, ליברמן טוען כי יש משבר כלכלי להתעסק בו.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף את ליברמן בעקבות הודעתו להתנגד, "ליברמן. שמאל. חלש", כתב ברשת הטוויטר, והוסיף; "האמת אחרי שליברמן חתר להקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת רק בשל שנאתו האישית לנתניהו שום דבר כבר לא מפתיע אצל הפוליטיקאי המסוכן והציני הזה".

בשורה התחתונה: באם בסיעות החרדיות והליכוד יתמכו ויתייצבו כולם להצבעה, הרוב לחקיקת פסקת ההתגברות הוא בר ביצוע למרות שהוא צמוד מאוד, המכשול שאמור להכשיל את המהלך זה דווקא הקורונה שהכניסה כשבעה חברי כנסת מהקואליציה לבידוד עד לשבוע הבא.

פסקת ההתגברות איילת שקד יצחק פינדרוס הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד