י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפתעה בבדיקת הרנטגן

הדסה: הרופאים חילצו קליע מראשו של ילד בן 9

הקליע והחילוץ: ילד בן ה9 הגיע לבית החולים בעקבות פגיעת ראש. בבדיקת ההדמיה נמצא המקור לכאבים: קליע שהיה נעוץ בראשו • הקליע חולץ במבצע מורכב. ומבית החולים נמסר כי "הילד מתאושש יפה"

הדסה: הרופאים חילצו קליע מראשו של ילד בן 9
הקליע שחולץ צילום: באדיבות המצלם

מעשה בכדור: ילד בן 9 תושב שכונת ראס אל עמוד בירושלים שהובהל לבית החולים 'הדסה' בעקבות פגיעת ראש קשה, אובחן כילד שספג קליע בראשו. בסופו של דבר, הילד בן המזל שלא נפגע זכה לטיפול מסור במסגרתו חולץ הקליע וחייו ניצלו.

ביום שישי האחרון פונה אל יחידת הטראומה ב'הדסה' ילד בן 9 עם פגיעת ראש. במהלך בדיקות הרנטגן נמצא המקור לפגיעה: קליע שנורה לעברו ואשר התמקם במוחו.

בבית החולים לא איבדו רגע, וצוות יחידת הטראומה ייצב את מצבו. בהמשך הלילה נותח הילד בניתוח נוירוכירורגי דחוף במסגרתו הצליח הצוות לחלץ את הקליע – שלמרבה הפלא לא גרם למותו – ממוחו של הילד, בלא שנגרם לו נזק.

ד״ר גיא אלאור, נוירוכירורג בכיר בהדסה עין כרם אשר ניתח את הילד, סיפר על הארוע החריג והבלתי צפוי: "בן ה-9 פונה אלינו מראס אל עמוד כשהוא בהכרה ירודה עם סימנים ללחץ תוך גולגלתי מוגבר. בבדיקת CT התגלה כי קליע מנשק חם נעוץ בראשו, תקוע בעצם, והוא מסכן את חייו".

"בניתוח", הוסיף, "שבוצע עם המרדימה ד״ר קלואי מימוני, שלפנו את הכדור ממעמקי המוח. ההליך העדין והרגיש עבר בהצלחה והילד חש בטוב ומתאושש יפה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

מבית החולים לא נמסרו פרטים נוספים. כמו, למשל, איך בדיוק מצא הכדור את דרכו לראשו של ילד בן 9?.

 

קליע ניתוח ראש רנטגן ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד