י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מרגע ביצוע הדגימה

משרד הבריאות שוקל: קיצור נוסף בתקופת הבידוד לחולים

מסמן כי משרד הבריאות יחליט שהספירה עד לשחרור מבידוד תחל מרגע ביצוע הדגימה ולא מיום קבלת התוצאה, מה שיקצר את תקופת הבידוד בימים נוספים • אחות תוסמך לשחרר חולה

משרד הבריאות שוקל: קיצור נוסף בתקופת הבידוד לחולים
קריאה בתורה לשוהים בבידוד צילום: צילום מסך

תקופת הבידוד תקוצר עוד יותר: לאחר שלפני שבוע הודיע משרד הבריאות על קיצור תקופת הבידוד לחולים מאומתים, כשנקבע כי אין צורך לחכות לשתי תוצאות בדיקות שליליות אלא ניתן לצאת מהבידוד לאחר עשרה ימים מיום הופעת התסמינים, נראה שבמשרד לא מסתפקים בהקלה הזו אלא עומדים לקצר את תקופת הבידוד עוד יותר.

לפי דיווחים שפורסמו היום, עומד המשרד להוציא הנחיה לפיה ספירת הימים לגבי חולה א סימפומטי תחל החל מיום ביצוע הבדיקה (לקיחת הדגימה) ולא מיום קבלת התוצאה. המשמעות היא קיצור תקופת הבידוד ביומיים שלושה לפחות.

כזכור, לפני שבוע אימץ משרד הבריאות את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד לחולים מאומתים, זאת לאור המוסכמה שהתקבלה לפיה לאחר 9 ימי תסמינים הסיכוי להדביק יורד משמעותית.

ההנחיות העדכניות קובעות כי:

1. במקרה של חולה עם תסמינים שמועד תחילתם ידוע: מרגע שעוברים 10 ימים מהופעת התסמינים, ועוד שלושה ימים לפחות ללא תסמינים, יכול לראות את עצמו פטור מבידוד ללא צורך בבדיקה נוספת.

2. חולים עם תסמינים שלא ידוע מתי הם התחילו: חולה ייחשב כמחלים 10 ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית האחרונה ובתנאי שחלפו לפחות שלושה ימים מהרגע שנעלמו התסמינים – ללא בדיקה שנייה.

3. חולים ללא תסמינים: במקרה של חולים ללא תסמינים, כלומר נשאים שנדבקו בלבד, הם יכולים לצאת באופן אוטומטי מבידוד ברגע שחלפו 10 ימים מרגע קבלת התוצאה החיובית האחרונה, ללא תנאים נוספים.

כעת, כאמור, נודע כי המשרד מבקש לקצר עוד יותר את משך הבידוד כך שאין צורך לספור החל מקבלת התוצאה (לחולים בסעיפים 2 ו3) אלא החל מנטילת הבדיקה. כמו כן, השחרור יוכל להיעשות בידי אחות ולאו דווקא בידי הרופא.

חשוב להדגיש כי ההוראה טרם פורסמה רשמית, כך שנכון לעכשיו יש להתייחס להוראות הקודמות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד