י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתי הכנסת יפתחו?

גמזו הודיע: אכנס 'שולחן עגול' לדיון בהתקהלויות

לאחר שדחה את המתווה לפתיחת בתי הכנסת הודיע אתמול 'ממונה הקורונה' הפרופסור גמזו כי "הדרך אינה עוברת בסדרת החלטות נמהרות ושליפות מהרגע להרגע". לשם קבלת ההחלטות, יכונס 'שולחן עגול' בראשותו שיכריע בנושא ההתקהלויות, בבתי העסק וגם בבתי הכנסת

גמזו הודיע: אכנס 'שולחן עגול' לדיון בהתקהלויות
פרופ' רוני גמזו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם בחגים אנו צפויים לשוב לפעילות מליאה של בתי הכנסת? לאחר ש'מתווה תשעה באב' שגובש בידי ראשי הסיעות החרדיות – ואף פורסם על ידם בהודעה חגיגית – נדחה על הסף בידי 'ממונה הקורונה' הפרופ' רוני גמזו, מבהיר כעת גמזו כי הוא פועל לקבלת החלטה בנושא היתר ההתקהלויות בבתי הכנסת, אם כי ההחלטה תתקבל "בשקיפות מליאה", ובשולחן עגול שהוא יכנס לשם כך.

מחר, יום שני, יובאו בפני קבינט הקורונה המצומצם, הצעדים שיינקטו בדגש לקביעת נוהל אחיד להגבלת התקהלויות. מי שיכריע בצעדים הללו הם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, בראשות מנכ״ל המשרד פרופ׳ חזי לוי, יחד עם הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, שמכנסים "שולחן עגול", שבו ישתתפו כל הגורמים הרלוונטיים ממשרדי הממשלה השונים.

לפי הודעתו של הפרופ' גמזו, השולחן העגול יתכנס שלוש פעמים בשבוע להסדרת ההגבלות שיתמקדו בכל מה שנוגע לבתי עסק, בתי כנסת ומקומות אחרים שבהם יש התקהלויות. המטרה, ככל הנראה, היא למנוע מצב שבו ישנם ציבורים שטוענים כי ההחלטות מתקבלות ממניעים זרים. כך, למשל, בעוד בציבור החרדי ישנה תרעומת כלפי ההחלטה שמונעת את פתיחתם של בתי הכנסת, בציבור הכללי הטיחו ביקורת במשרד על המשך ההגבלות על בתי עסק בשבתות, ושם טענו כי מדובר ב"החלטה פוליטית".

בהודעה שפירסם הפרופ' גמזו נאמר כי "בימים האחרונים אני מקבל פניות ובקשות רבות הנוגעות לביצוע שינויים במתווה ההגבלות במשק. בקשות אלו, בחלקן הגדול, נכונות ומוצדקות, מבוססות על המצוקה האמיתית שאליה נקלעו אזרחים, עצמאים וחברות עסקיות. אני קשוב לכל הבקשות, לומד אותן לעומק ובוחן היטב את המשמעויות שלהן.

"עם זאת, הרצון האמיתי לסייע ולבצע את התיקונים והשינויים הנדרשים איננו יכול להתממש בצורה של החלטות נמהרות ומיידיות. הדרך היחידה לספק מענה נכון, מקצועי וראוי לציבור, מחייבת שיקול דעת, בחינת חלופות והצגה סדורה של ההחלטות לציבור, תוך שקיפות מלאה והסברת המשמעויות".

גמזו הוסיף כי "המגבלות בתחומי המשק השונים אינן משקפות סדרה של צרכים ובעיות נקודתיות, אלא צריכות לבטא אסטרטגיה כוללת, הכורכת את ההשפעות ההדדיות ואת מכלול ההיבטים הנגזרים מהן, גם במישור הבריאותי, גם במישור הכלכלי וגם במישור החברתי. כפי שהבטחתי עם הצגת תכנית מגן ישראל, אנו פועלים מתוך רצון לשקם ולחזק את האמון הציבורי ולהטמיע חוזה חדש בין הממשלה לאזרחים. הדרך לכך אינה עוברת בסדרת החלטות נמהרות ושליפות מהרגע להרגע".

רוני גמזו בתי הכנסת קורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד