ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"פגיעה משמעותית במצבו"

קשישים בבתי אבות שיחלו בקורונה לא יפונו לבתי החולים

לאחר שהתברר כי במקרים הקודמים כמה קשישים שהועברו מבתי האבות לבתי חולים נדבקו בבתי החולים, מבהיר משרד הבריאות כי הנוהל החדש קובע שיש להשאיר את הקשישים בבתי האבות. שם מסבירים, כי "עצם העברת קשיש מהמקום המוכר לו למקום אחר גורמת לפגיעה משמעותית במצבו הנפשי והקוגניטיבי"

קשישים בבתי אבות שיחלו בקורונה לא יפונו לבתי החולים
קשיש צועד עם מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקשישים יישארו במקום: במשרד הבריאות הודיעו על שינוי נהלים, לפיו מעתה במקרה של הידבקות קשישים בבית אבות יישארו הדיירים בבית האבות ולא יפונו לבתי החולים. במשרד מסבירים כי "העברת הקשיש מהמקום המוכר לו גורמת לפגיעה משמעותית במצבו הנפשי והקוגנטיבי", אך ככל הנראה המטרה היא למנוע מצב שבו הקשישים ידבקו בבית החולים, כפי שכבר אירע מספר פעמים.

היום, כזכור, דווח על גילוי של הידבקות במעון הורים ברח' שלמה המלך בבני ברק. עד כה בכל המקרים הקודמים פונו מיידית כל הקשישים שנחשדו כחולים לבתי החולים. עם זאת, היום ההתנהלות הייתה שונה. בהוראה של משרד הבריאות נשארו בקשישים תחת פיקוח בבית האבות, והם לא פונו לבתי החולים.

פרופ' נמרוד מימון, יו"ר מטה "מגן אבות ואמהות" שמתמקד בטיפול בהדבקה בקורונה בבתי האבות, הודיע על שינוי הנוהל והסביר כי "מתוך הבנה שהמבוגרים כל כך שבריריים, אנו נותנים עתה עדיפות להשארת הדיירים שמרגישים בטוב בבית האבות שלהם, במקום לשלוח אותם למחלקות קורונה ייעודיות במרכזים רפואיים גריאטריים ברחבי הארץ. השארת הדיירים הקשישים הא-סימפטומטיים בבית האבות שלהם נעשית מתוך הבנה שקשישים רבים מעדיפים להישאר במקום אותו הם מכירים, עם המטפלים הצמודים והמוכרים להם".

לדבריו, "מאירועי הגל הראשון למדנו שעצם העברת קשיש מהמקום המוכר לו למקום אחר גורמת לפגיעה משמעותית במצבו הנפשי והקוגניטיבי. אנו יודעים גם שהצוות המכיר אותו בבית האבות מודע להרגליו ולכן יודע לספק לו את כל צרכיו".

עם זאת, ככל הנראה המטרה היא למנוע הידבקות, כפי שאירע במקרים הקודמים – כמו המקרה הידוע עם פינוי החולים שהתגלו בבית האבות הסיעודי 'בית הדר' באשדוד, שפונו לבית החולים 'אסותא אשדוד' ורק לאחר מכן נודע, בבדיקות שנערכו בבית החולים, כי חלק מהמאושפזים לא נדבקו כלל. האירוע גרם למבוכה רבה (במשרד הבריאות, והעומד בראשו הפרופ' משה בר סימן טוב, האשימו אז את מכון וייצמן וטענו כי הבדיקות שנערכו על ידי המכון אינן תקינות), לאחר שעלה חשש כי כמה מהקשישים נדבקו דווקא בבית החולים.

כך או כך, במשרד הבריאות מסבירים כי "ההחלטה להשאיר מטופלים בבית האבות שלהם נעשית לאחר בדיקה קפדנית של המוסד עצמו על מנת לוודא שניתן לבודד את נשאי הקורונה משאר הדיירים. מבוצעת בדיקה בכל הנוגע לציוד המיגון של כלל הצוות העובד באותו מוסד תוך הקפדה שהוא ממוגן היטב ושכל הפעולות נעשות באותו מוסד על פי ההנחיות של היחידה הארצית למניעת זיהומים ושל מטה מגן אבות ואימהות".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד