י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"משלבים ידיים עם ניסנקורן"

החרדים הודיעו: לא נתמוך בפסקת ההתגברות

בצל הסערה התורנית שיוצרת סיעת ימינה לקואליציה, מגיע תורה של חברת הכנסת שקד ופסקת ההתגברות שתעלה להצבעה ביום רביעי. לא ברור עדיין כיצד נתניהו יורה לחברי סיעתו לנהוג. החרדים הודיעו: "לא נתמוך" • שקד: "היום רשמית הם משלבים ידיים עם ניסנקורן"

החרדים הודיעו: לא נתמוך בפסקת ההתגברות
דרעי וליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחשש למשבר פוליטי שעלול לפרק את הממשלה, ובעוד ראש הממשלה טרם הביע את דעתו כיצד סיעת הליכוד תצביע בהצעת חוק פסקת ההתגברות שתעלה להצבעה ביום רביעי, בסיעות ש"ס ויהדות התורה כבר הודיעו כי לא יתמכו. 

בהודעה משותפת של הסיעות החרדיות נמסר, כי "נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה, החליטו היום שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח"כ איילת שקד".

הרקע להתנגדות החרדים, הוא החשש לפירוק הממשלה והליכה אל הלא נודע, שנוסף לזה הזעם של כחול לבן על תמיכת החרדים בוועדת החקירה לבירור ניגודי עניינים בקרב השופטים אותה יזם חבר הכנסת סמוטריץ', מה שהוביל לנקמה של כחול לבן שתמכו בחוק המתריס נגד ההלכה שעבר בקריאה טרומית לפני כשבועיים ויצר סדק נוסף במבנה הקואליציה הרעוע ממילא. 

בסיעת ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי "הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה".

חה"כ איילת שקד הגיבה להודעת הסיעות החרדיות כי לא יתמכו ותקפה: "נציגי הסיעות החרדיות הצהירו בזה אחר זה כי המשימה הראשונה של הממשלה צריכה להיות פסקת ההתגברות. היום רשמית הם משלבים ידיים עם ניסנקורן וזורקים לפח את הבטחת הבחירות שלהם".

פסקת ההתגברות איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד