י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סטנדרט כפול

באתר של חיזבאללה: טוויטר מאשרת ציוצים הקוראים להשמדת ישראל

אתר אל מנאר המשויך לארגון הטרור חיזבאללה טוען כי לפי טוויטר ציוצים הקוראים להשמדת ישראל אינם מפרים את כללי החברה. הדברים מגיעים לאחר מאבק נגד מדיניות 'הסטנדרט הכפול' אותו מובילים מספר גורמים ישראלים נגד טוויטר

באתר של חיזבאללה: טוויטר מאשרת ציוצים הקוראים להשמדת ישראל
חסן נסראללה צילום: צילומסך

אתר אל מנאר, המקורב לארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה מדווח לגולשיו כי "טוויטר הודיעו כי הציוצים בהם מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן, האימאם סייד עלי חמינאי הקורא להשמדת הישות הציונית, אינם מפרים את כללי החברה".

אתר החיזבאללה מציין, כי גורם רשמי בחברת טוויטר אמר לחברת כנסת ישראלית כי הפוסטים של אימאם חמינאי בדבר חיסול הישות הציונית, אינם מפרים את כללי החברה כנאום שנאה, והצביעו על כך שהם נחשבים כידיעות של מדיניות חוץ.

הדברים הללו מגיעים לאחר מאבק נגד מדיניות 'סטנדרט כפול' אותו מובילים מספר גורמים ישראלים נגד טוויטר, ביניהם חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) ועורך הדין מהקונגרס הציוני העולמי, ארסן אוסטרובסקי.

הסטנדרט הכפול של טוויטר: טראמפ מצונזר, חמינאי לא

במהלך דיון בכנסת בנושא אנטישמיות ברשתות חברתיות ביום רביעי האחרון, שאל עורך הדין לזכויות אדם, ארסן אוסטרובסקי, מדוע ציוצים של נשיא ארה"ב עוברים צנזור על ידי טוויטר, בניגוד לאלו של האייתולה חמינאי, ש"קרא ממש לרצח העם של ישראל והעם היהודי", כך לפי אוסטרובסקי.

אוסטרובסקי שאל את יולווה פטרסון, נציגת טוויטר בישראל, על הסטנדרטים הכפולים את מנהלי הרשת: "לאחרונה התחלתם לסמן את הציוצים של הנשיא טראמפ, מדוע לא סימנתם את הציוצים של האייתולה חמינאי האיראני שקרא ממש לרצח ישראל והעם היהודי?"

פטרסון הגנה על ההחלטה, והצדיקה את סימון הציוצים של טראמפ ואמרה שהם יכולים 'לעורר נזק'. היא ענתה: "יש לנו גישה מיוחדת למנהיגי העולם שיש להם אינטראקציה ישירה עם העוקבים שלהם, ועם אנשי ציבור אחרים, הערות בנושאים פוליטיים של היום או דיבור על מדיניות חוץ בנושאים צבאיים, כלכליים בדרך כלל אינם מפרים את הכללים שלנו".

היא נקטעה על ידי חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) שביקשה להבהיר את השאלה: "אז, קריאה לרצח עם זה בסדר, אבל התייחסות לפוליטיקה לא?"

פטרסון השיבה: "אם מנהיג עולמי מפר חוקים, אך יש אינטרס ברור לפרסם את דבריו, אנו עשויים לסמן את זה בציוץ של אותו מנהיג, ומאפשרים לאנשים לקרוא אם הם רוצים לראות סוג תוכן כזה, וזה מה שקרה לציוץ של טראמפ, הציוץ הזה הפר את המדיניות שלנו ביחס לאלימות, הציוץ היה סיכון לעורר נזק ופעולות אלימות".

עשרות תחנות טלוויזיה, מאות אתרי חדשות בעולם עם מאות מיליוני גולשים ראו איך ח"כ קוטלר-וונש חושפת את הסטנדרד הכפול של טוויטר.

לאחר פרסום התיעוד מהכנסת, החלו עיתונאים בכירים בעולם כולל חברי קונגרס, ובנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ג'וניור, לשאול את השאלה שח"כ קוטלר-וונש שאלה, "מדוע חמינאי לא, וטראמפ כן".

חיזבאללה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד