י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסוף לאפליית המתפללים?

פרסום ראשון: המתווה המסתמן שירחיב את הפעילות בבתי הכנסת

הסוף לאפליית בתי כנסת מול מסעדות? במשרד הבריאות קיימו היום דיון בהשתתפות פרופ' גמזו, נציגי הרבנים הראשיים ויועצי השרים החרדים, מוטי בבצ'יק וישראל אוזן, בסופו הוחלט לגבש מתווה לתפילות בבתי הכנסת על פי פרמטר של חלוקת מטרים לכל מתפלל, לפי גודל בית הכנסת

פרסום ראשון: המתווה המסתמן שירחיב את הפעילות בבתי הכנסת
מתפללים ברחובה של עיר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשרד הבריאות התקיים היום (ראשון), דיון מיוחד שעסק בהגבלות על בתי הכנסת, תוך מטרה להרחיב את פעילותם בצל התפשטות הנגיף והחובה על שמירת כללי משרד הבריאות.

בדיון שהתקיים בשעות הצהרים במשרד הבריאות בהשתתפות הפרויקטור פורפ׳ רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו ונציגי המשטרה, הרבנים הראשיים ויועצי השרים, מוטי בבצ׳יק וישראל אוזן רמ"ט השר אריה דרעי, הגיעו להבנות על מתווה מסתמן.

על פי הפרטים שמתפרסמים כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', פעילות בתי הכנסת תפעל על פי גודל המבנה, שיקבע פרמטר של מספר מטרים לכל מתפלל, ועל פיו ייכלל סך המתפללים עד לרף מסוים.

בנוסף, בתי כנסת גדולים - כדוגמת ביהמ"ד גור שעלה בדיון ומחיל כ-22,000 מקומות ישיבה - יפעלו על פי קפוסלות של חללים מפלסטיק, ובכל חלל יקבע מספר מתפללים על פי רף של מטר מרווח. כאשר תחול מגבלה של סך המתפללים גם במבנים גדולים, כך שלא יפעילו מנייני ענק במקומות אלו.

לבקשת המשטרה, סוכם כי על כל בית כנסת תופיע מודעה המודיעה על המגבלה של סך המתפללים שמורשים להיכנס לכול המבנה. בנוסף, פועלים גורמי המקצוע להגדיל את מספר המתפללים בשטחים הפתוחים, מה שעומד כיום על עד 20 מתפללים.

נציין כי המתווה טרם אושר ונמצא בשלבי הגיבוש, כאשר מסתמן כי הנושא יעלה מחר לדיון בפני קבינט הקורונה. בנוסף צפויים לקיים דיון נפרד על פעילות בתי הכנסת לקראת הימים הנוראים, אז יחפשו פתרון שיתאים למניינים גדולים בהיכלי הישיבות ובחצרות הרבנים והאדמו"רים.

קפסולות קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד