י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עליה לצורך עליה

ביוזמת ראש העיר ירושלים: אלפי ספרים חולקו לכיתות ח'

הספר 'עליה לצורך עליה' יחולק לעולים לישיבות קטנות והספר 'כה תאמר' יחולק לבנות העולות לסמינרים | בפתח הספר: מכתב מיוחד מגדולי ישראל לבוגרים, ותפילה שנכתבה במיוחד להצלחת ועליה בתורה בישיבה קטנה ובסמינרים

ביוזמת ראש העיר ירושלים: אלפי ספרים חולקו לכיתות ח'
ראש העיר וסגניו עם הספרים שיחולקו צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים הושלמה חלוקת אלפי ספרים לבוגרי ובוגרות כיתות ח' בירושלים, שחולקו על ידי האגף לחינוך חרדי כהכנה ללימודים בישיבה הקטנה ובסמינרים, זאת ביוזמת ראש העיר משה ליאון, מחזיק תיק החינוך החרדי  אברהם בצלאל ומחזיק תיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן.

הספרים שנבחרו בקפידה על ידי האגף לחינוך חרדי נועדו לתת כלים לבוגרי ה'חדרים' ובתי יעקב להתמודד בצורה מיטבית עם העליה לישיבה קטנה והסמינר.

הספר 'עליה לצורך עליה' הוא ספר שעוסק באתגרים הרבים העומדים לפתחם של הנערים העולים לישיבה קטנה והספר 'כה תאמר' המציב אתגרים לימודיים וחינוכיים לבנות העולות לסמינר חולקו כאמור השבוע לבוגרי כיתות ח' והתקבלו בהתלהבות רבה.

כמו כן, בפתח הספרים שחולקו, נכתב מכתב מיוחד של גדולי ישראל בראשם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין  לילדי ירושלים עם הדרכה מיוחדת לקראת העליה לישיבה קטנה ודברי שבח לראש העיר משה ליאון על פעילותו למען התורה ולומדיה.

כמו כן, ביוזמת מנהל האגף לחינוך חרדי בראשו עומד שמואל גרינברג, נכתבה תפילה מיוחדת המיועדת לעולים לישיבה קטנה ולעולות לסמינר שנתקנה על ידי גדולי ישראל לאומרה בערב ראש חודש אלול, קודם לעליה לישיבה קטנה והסמינר.

ראש העיר, משה ליאון אמר במעמד השקת הספר: "אני שמח על הזכות לחלק לילדי ירושלים ספרים שיסייעו להם להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפניהם בימים בהם הם הופכים מילדים לנערים. התקופה המאתגרת בה אנו נמצאים בשל מגיפת הקורונה הופכת את הימים האלה למורכבים בהרבה, ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים על מנת להקל על הנערים והנערות ולתת להם את הכלים להתמודד. הספר הזה הוא נדבך אחד מתוך קשת רחבה של פעילויות שאנחנו יוזמים עבורם מתוך תקווה ותפילה שנעבור את התקופה הזו בהצלחה".

מחזיק תיק החינוך, אברהם בצלאל אמר כי "זכו ילדי ירושלים שגדולי ישראל הטריחו את עצמם לכתוב עבורם מכתב מיוחד שכולו דברי חיזוק ואמונה להתמודדות בתקופה הקשה הזו. הספר הזה, כמו עוד פעילויות רבות שאנחנו עושים, נועדו לתת לילדים ארגז כלים לעבור את התקופה הזו בהצלחה ואנחנו שמחים לקבל פידבקים מהשטח שמלמדים אותנו שאנחנו עושים צעדים בכיוון הנכון".

מחזיק תיק משאבי חינוך, ישראל קלרמן אמר כי "זה לא סוד שאנחנו מתמודדים עם תקופה קשה וארוכה בה הילדים לא חווים את המתח הלימודי הקיים בשנים רגילות. הפעילות הזו, כמו פעילויות נוספות המתוכננות, מסייעות לעבור את התקופה הזו בשלום. אני מודה לראש העיר, משה ליאון, שליבו פתוח לכל צורך שעולה מהציבור, ומשקיע בעתיד של עם ישראל את כל מה שנדרש".

משה ליאון אברהם בצלאל ישראל קלרמן שמואל גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד