י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההנהגה ירדה לשטח

נתניהו ביקר במשל"ט הקורונה: לא רוצה בחירות

ראה"מ נתניהו הגיע הערב יחד עם שר הבריאות ופרויקטור הקורונה לביקור במרכז השליטה. השלושה נשאו דברים באשר להמשך המאבק בנגיף והשיבו לשאלות עיתונאים, שעירבו גם את הפלונטר הפוליטי סביב התקציב שמאיים בבחירות • צפו בדברים

נתניהו ביקר במשל"ט הקורונה: לא רוצה בחירות
נתניהו וגמזו במסיבת עיתונאים צילום: צילומסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הערב (ראשון) בחמ"ל הקורונה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומפקד הקורונה פרופ' רוני גמזו במהלכו התייחסו להמשך המאבק בנגיף לצד המאבקים הפוליטיים.

תחילה התייחס ראש הממשלה נתניהו למענקים ואז להמשך הטיפול בקורונה; "ביקשתי מהמשרדים להביא לי תוכניות ארוכות-טווח כדי שנוכל להבטיח את המעבר המוצלח של הקורונה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו בודקים אופציות גם על חיסונים. הסימנים כרגע נראים מעודדים, אבל מוקדם מדי להגיד. אם יהיו חיסונים, אני רוצה שישראל תהיה נגישות לחיסונים הללו. ראשונים לקבל אותם יהיו הצוותים הרפואיים והקבוצות בסיכון, ואחר כך כלל האוכלוסייה".

על הקרב הפוליטי סביב התקציב שמאיים להפיל את הממשלה מוקדם מהצפוי, אמר נתניהו: "כדי להתגבר על המשבר הכלכלי צריך להזרים עכשיו, לטווח מיידי, כסף לתקציב של שלושה חודשים. אנחנו לא יודעים איך תיראה התמונה הכלכלית בטווח ארוך יותר. צריך להעביר תקציב מהר ולהזרים כסף לכלכלה, ובהמשך יהיה תקציב לשנה שתבוא".

"אין שום סיבה שהדבר הזה לא יתבצע, לא צריך להתנות את העברת התקציב בשיקולים פוליטיים", הויסף נתניהו שהבהיר כי "הממשלה לא צריכה ליפול. אפשר להעביר תקציב גם מחר, לא צריך בחירות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לנתוני התחלואה מהימים האחרונים ואמר כי "ברור שהצלחנו לעצור את הנגיף, אבל זה לא מספיק". לדבריו, "הוכחנו שכאשר יש עבודת צוות טובה וסיוע, אפשר להגיע להישגים בשטח. המספרים עדיין גבוהים, ואנחנו צריכים להמשיך לעשות מאמץ. זה תלוי בשיתוף הפעולה של כולנו. אם נעשה את המאמץ ביחד, לא רק נעצור את ההתפשטות - אלא גם נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה".

אדלשטיין התייחס לחורף הקרב ולחשש מקריסה בבתי החולים, כשהמאבק נגד הקורונה יתחבר לעומסי השפעת השיגרתיים ואמר: "קיימנו כמה דיונים על כך. יש לנו 3 מיליון חיסונים נגד שפעת, ואנחנו ממשיכים לחפש חיסונים נוספים. יהיה תעדוף ברור של מי יקבל את החיסון, בתקווה שכל מי שירצה יקבל. אנחנו גם בוחנים בדיקות מהירות של קורונה, כדי שכל אחד עם תסמינים יוכל לקבל תשובה מיד. ואציין שמסכה ומרחק מקטינים את הסיכוי להידבק בשפעת, לא רק בקורונה".

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס במסיבת העיתונאים לשינויים מהימים האחרונים, בהם הכנסת צה"ל לטיפול בנגיף ואמר: "הצבא עושה את העבודה שלו בכל היבט, כולל כניסה לתהליך הסברה מקיף יותר ולהבנה של מה שקורה במגזר החרדי והערבי. אנחנו קרובים למצב שהתחלואה תרד. אנחנו נמצאים עדיין בקו אפס יציב, ההורדה היא קריטית בכל המגזרים".

פרופ' גמזו פנה בדבריו למגזר החרדי ואמר: "בתקופה הזו, שנקראת בין הזמנים, חשוב לשמור על הכללים ולהמשיך להוריד את התחלואה. זה תלוי במשמעת של כולנו, בשיתוף פעולה, בראשי הרשויות ובמנהיגי המגזרים. אנחנו רוצים להגיע לימים הנוראיים כשישראל תעבור לירוק".

עוד התייחס גמזו לאפשרות כי יינקטו הגבלות נוספות: "אסור לנו להיות פזיזים, אנחנו מבינים את המצוקה הכלכלית והקושי, ויודעים שזה לא יכול להימשך לאורך זמן. אנחנו רוצים ליצור אכיפה נכונה, ושהכללים יהיו ברורים הפעם. יהיה לנו קל יותר להוריד מגבלות כשהגרף יתחיל לרדת. מחר נביא לקבינט הקורונה את המסגרת הקיימת, ונדון על העתיד. אפשר לדון למשל מה קורה עם מסעדה גדולה מאוד שיש בה מקום".

בנימין נתניהו קורונה רוני גמזו יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד