י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ללא תקציבים ובמסגרת מצומצמת

פרויקט מיוחד: הישיבות שלא ויתרו השנה על הקעמפ המסורתי

באיזה ישיבות יעשו קמעפ בתוך הישיבה במסגרת הקפסולה? ובאיזה ישיבה יופיע ענק הזמר מרדכי בן דוד? היכן יכניסו את תוכנית קולולם בנוסח ישיבתי? מי הישיבה שתשהה בזולה על הירדן? ואיזו תחרות ינחה יצחק פלדמן? 'בחדרי' בסיקור מקיף על הקעמפים בעולם ישיבות בצל הקורונה

פרויקט מיוחד: הישיבות שלא ויתרו השנה על הקעמפ המסורתי
בחורי ישיבה בקעמפ צילום: באדיבות המצלם

בצל הספקות לקראת תחילת הלימודים בזמן אלול, החליטו השנה ברוב הישיבות שעסוקות בישיבות והכנות בהתארגנות לזמן אלול, הוחלט שלא לקיים את הקעמפים המסורתיים.

במרכז הבעיה של עולם הישיבות עם התפשטות נגיף הקורונה, היא אצל בחורים מבני ווועד חמישי ומעלה, מספר ראשי ישיבות עמלים בימים אלו על פתיחת ישיבות לבחורים בשידוכים על בסיס אזורי בכדי שיוכלו לפתוח את שאר הישיבות כרגיל.

אמנם ישנן ישיבות שלא יעשו קעמפים כמו כל שנה מחוץ למסגרת הישיבה, אלא לקראת אלול יקיימו קעמפ בתוך הישיבה במסגרת ישיבת בין הזמנים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישנן ישיבות שיקיימו השנה קעמפ שיהיה שונה מהרגיל.

השנה, הישיבות שכן מקיימות קעמפ, החלו אותו מיד אחרי ט' באב משום שאין אפשרות שהבחורים יחזרו לביתם וחלילה יידבקו בנגיף, כמו כן קיימת תופעה חדשה שהבחורים בישיבה בתיאום עם הנהלת הישיבה מארגנים לעצמם קמעפ ללא התערבות צוות הישיבה.

'בחדרי חרדים' בפרויקט מיוחד על הקעמפים שכן יתקיימו השנה.

בישיבת חברון לא יקיימו השנה לראשונה את הקמעפ המסורתי, ובמקום זאת לפני תחילת הזמן יגיעו הבחורים לקמפוס של הישיבה בגבעת מרדכי וישהו בישיבה במסגרת ישיבת בין הזמנים למקום יביאו לבחורים עשרות משחקי סנוקר, פינג פונג הוקי אויר, כדור רגל שולחן ועוד. 

בחורי וועד חמישי של הישיבה נמצאים בקמפוס בחדרה, שם הם זכו לביקור של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ושל ח"כ אוריאל בוסו מש"ס. 

וועד חמישי בחברון במוצאי שבת בחדרה

בישיבת תפרח נמצאים בחורים מבני וועד רביעי שארגנו לעצמם קעמפ בקמפוס בלוד, הבחורים ישהו במקום עד ליום שלישי כאשר במתחם ישנם משחקי סנוקר, פינג פונג ובריכה.

בישיבת 'מאור יצחק' חמד יצאו הבחורים לקעמפ, מיום ראשון עד יום חמישי בקמפוס בני עקיבא - נחלים. במהלך הקעמפ צפויה תוכנית קולולם. כמו כן יערכו תחרות על ההווי הישיבה, כשכל שיעור יבחר חמשה נציגים שתפקידם יהיה לתאר את חיי ההווי בישיבה, בנוסף גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד צפוי לקיים הופעה בישיבה בהשתתפותו של מאסטרו יהודה גלילי ותזמורתו.

בישיבת 'אור אלחנן' בירושלים שוהים בחורי הישיבה מהיום עד יום שלישי בקעמפ במבוא חורון. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה הגאון רבי חיים אריה חדש התחייב להורים בהשתדלות המקסימלית לא להביא את הקורונה הביתה, ולכן עד אחרי הקעמפ, הבחורים יהיו סגורים בקפסולה נפרדת ללא מגע איש מבחוץ, ולכן כל התוכניות ייערכו ממרחק רב מהבחורים, כאשר יהיה שטח מת בין המופיע לבחורים.

בחורי 'אור אלחנן' בישיבה לפני היציאה לקעמפ

בישיבתו של הגר"ח מן ההר מהעיר ביתר, הבחורים נמצאים בישיבה מחג השבועות ולא חזרו לביתם במוצאי ט' באב, ביום ראשון בבוקר יצאו לקמפוס בישוב נווה בדרום. הבחורים ישהו במתחם עד יום רביעי בערב. בין התוכניות הצפויות בקמעפ - תחרות נואמים בהנחיית העיתונאי והסופר יצחק פלדמן, כמו כן צפויה תחרות שירה כאשר בהרכב משתתפים מנצח מקהלת 'מלכות' פינחס ביכלר, יוסי פרנקל ויהודה גלילי, כמו כן צפוי קומזיץ בישיבה בהשתתפות ביני לנדא, בנוסף צפויה תחרות קרב מוחות "קליקרים", ובמהלך הימים תשכור הישיבה בריכה שסמוכה לקמפוס. 

יצחק פלדמן בתחרות נאומים בישיבת הגר"ח מן ההר

בישיבת 'באר התלמוד' בירושלים אמור היה להתקיים קעמפ ממוצאי שבת עד שלישי בהיכל הישיבה במלכי ישראל, בישיבה תכננו אטרקציות ופעילויות רבות וביום האחרון לנסוע צפונה, אבל הכל התבטל עקב התפשטות הקורונה בישיבה והקעמפ עבר למלון מרגוע בערד, לשם נסעו כמות נכבדת של בחורים שנדבקו בנגיף. 

בחורי 'באר התלמוד' עולים לאוטובוס למלונית בערד

בישיבת באר יעקב יצאו הבחורים ישר מהקפסולות לקמפוס של ישיבת הרב שפריי ברחוב הרצל בפתח תקווה. במהלך הימים צפויות לבחורים מגוון תוכניות, ביניהם סימפוזיון בהשתתפות המשגיח רבי אריה שפירא והר"מ רבי יעקב זלושינסקי. בנוסף היום צפויה לבחורים תוכנית תחרות עיוורת שבמהלכה מכסים את העיניים של אחד מהבחורים שנבחר ועליו להתחרות עם בחור נוסף באכילה של מגוון דברים וריצה עם ביצה על כפית וכדומה.

כמו כן יגיע לישיבה אילן ספרא, איש שב"כ לשעבר שחזר בתשובה, שמקרין מצגת על עברו ועל חייו כיום. מי שמארגן את הקעמפ הם הבחורים: הלל קלופפר ואליעזר קלמן.

בחורי באר יעקב בקעמפ בפתח תקווה

בישיבת 'זכרון מיכאל' בזכרון יעקב יקיימו לבחורים קעמפ בקמפוס של הישיבה. בתוכניות שצפויות לבחורים,הופעה וריקודים עם אחד מטובי הקלידנים בשוק. כמו כן צפויה הרצאה מפי הרב אהרן מרגלית, בנוסף שוכרת הישיבה בריכה בשטח שליד הישיבה לטובת הבחורים.

בישיבת 'חיי תורה' בראשות הגר"ח שמרלר ואיש החינוך הרב יעקב הולצמן, לא יקיימו השנה את הקעמפ המסורתי בעקבות הקורונה, באחת השבתות של זמן אלול צפויים הבחורים לשהות יחד לשבת התאחדות והתעלות ככל הנראה באתרא קדישא מירון.

בישיבה גדולה מכנובקא בעלזא מארגנים קעמפ שקוצר השנה בגלל החתונה לנכד האדמו"ר שתיערך ביום ראשון הבא, הקעמפ יתקיים במשך שלושה ימים במושב יסודות וביום רביעי יהיה טיול של עשרים וארבע שעות. יצויין שכל שנה הקעמפ באזור טבריה במשך שבוע שלם והשנה קיצרו בזמנים וגם לא נוסעים למקום מרוחק.

בישיבת "יסודות התורה" השוכנת אחר כבוד בשכונת הדר יוסף בצפון תל אביב. כאשר אחרי זמן קיץ מאתגר במיוחד, זכו רוב בני הישיבה ללמוד ולסיים את מסכת נדרים, במצבים במקומות שונים, כזכור באמצע זמן קיץ התפשט בישיבה נגיף הקורונה ועשרות בחורים נדבקו.

בשבועיים האחרונים הישיבה הצליחה לחזור כמעט לשגרה מלאה ובסוף הזמן נערך מעמד נעילת הזמן כאשר רוב בני הישיבה זכו לערוך בו סיום מסכת נדרים שנלמדה במסירות נפש של ממש, כפשוטו, במקומות שונים: בישיבה/ בבית/ במלונית בכפר תבור/ ובמלונית בערד. לאחר מכן אמרו כל בני הישיבה 'נשמת' על הזכות הגדולה, שלמרות הקורונה הצליחו לסיים את הזמן בישיבה ולגמור את המסכת מכריכה לכריכה.

בחורי ישיבת 'יסודות התורה' בסיום הזמן ואמירת נשמת בישיבה

במוצאי תשעה באב לקראת חצות לילה סיימו בישיבה הגדולה 'קנין דעת' בראשות הגאון הרב יוסף אברמובסקי את זמן הקיץ, הישיבה שפתחה את הזמן במדבר 'שדמות מחולה', במקום המיועד לקעמפ ולא בישיבה בבית שמש, סיימה את הזמן בסיום מסכת סוכה שנלמד לאורך כל הזמן מל"ג בעומר. אחד התלמידים סיפר ל'בחדרי חרדים': "בישיבה סגרו ישיבה שלמה על בניה רבניה ובני משפחותיהם, ומתוך הערצה לבחורים היקרים שהשליכו מאחורי גוום כל קשר עם העולם החיצון ובאופן פלאי מסרו את כל כוחותיהם ללימוד התורה הקדושה". 

בחורי ישיבת 'קנין דעת' מסיימים את הזמן בקפסולה בשדמות מחולה

קעמפים עולם הישיבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד