י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת פסקת ההתגברות

זוהר על התנגדות החרדים: "יתנו דין וחשבון לבוחרים"

יו"ר הקואליציה נחוש לגבש רוב בכל מחיר לחוק פסקת ההתגברות שמעלה חברת הכנסת איילת שקד מהאופוזיציה, זאת חרף הודעת החרדים כי לא יתמכו, למרות שהם ידועים כמי שתומכים בחוק שימנע מבג"ץ לפסול חוקים 

זוהר על התנגדות החרדים: "יתנו דין וחשבון לבוחרים"
מיקי זוהר ואריה דרעי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת פסקת ההתגברות שעלתה לסדר היום בעקבות הצעתה של חברת הכנסת איילת שקד, טרם ירדה, ובאופן מפתיע מי שתוקף את החרדים על החלטתם לא לתמוך בחוק, הוא דווקא יו"ר הקואליציה.

בראיון שהעניק הערב (ראשון) לרשת ב', אמר חבר הכנסת מיקי זוהר העומד בראשות הקואליציה כי "אני עדיין מקווה שיהיה רוב לפסקת ההתגברות". לדבריו, "בסופו של יום מדובר בחוק שמשקף את מה שאנחנו בימין ובליכוד מאמינים בו".

זוהר אמר כי הוא פועל מול ראש הממשלה לתמוך בחוק שיעלה להצבעה ביום רביעי; "כשמגיע חוק שכזה לכנסת אני לא רואה אפשרות שהליכוד לא יתמוך בחוק כזה".

על הודעת הסיעות החרדיות כי הם לא יצביעו בעד החוק, בו הם תומכים מימים ימימה, אמר חבר הכנסת זוהר: "בסוף כל אחת מהמפלגות בכנסת נותנת את הדין וחשבון לבוחרים שלה. אם החרדים לא רואים בפסקת ההתגברות כחוק חשוב ונדרש ולשלמות הקואליציה מבחינת הציבור החרדי עולה על חוק שכזה שידוע שיכול למנוע הרבה מאוד נזק לציבור שנגרם לתוצאה מהחלטות בג"צ".

בתוך כך, מוקדם יותר היום נרשם עימות בין שר המשפטים אבי ניסנקורן, לבין יוזמת ההצבעה ח"כ איילת שקד, שבתגובה לסערה הפוליטית השבועית תקף השר ניסנקורן וכתב בחשבון הטוויטר: "מה קרה לנאום 'לא פרנסה - לא מעניין'?", הוא הוסיף "נפתלי, איילת, אין דבר שמעניין אתכם יותר מלרמוס את שלטון החוק והדמוקרטיה. לא יקרה".

חברת הכנסת איילת שקד השיבה לו: "אחרי שכחול לבן מיצבו את עצמם תחת הסיסמא "לא כיסא - לא מעניין" יש להם עוד את החוצפה להטיף מוסר. מילא שהממשלה המנופחת הזו הייתה דואגת לפרנסה, אבל גם את זה זנחתם לצד המחדלים שלכם במשבר הקורונה. ‏חסוך ממני את הסיסמאות. פסקת התגברות לא פוגעת בדמוקרטיה".

מיקי זוהר פסקת ההתגברות איילת שקד אבי ניסנקורן המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד