י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הוקם חפ"ק מיוחד

למי תורמים חסידי בעלזא את המענק שקיבלו מנתניהו

אלפי חסידי בעלזא מוותרים מרצונם על המענק הממשלתי ומעבירים אותם לאברכי הכוללים של החסידות שנאנקים וסובלים כפליים כשאינם מקבלים גם מלגת דתות מלאה בעקבות היעדר תקציב ממשלה 

למי תורמים חסידי בעלזא את המענק שקיבלו מנתניהו
החפ"ק של חסידי בעלזא להתרים את המענקים צילום: באדיבות המצלם

מיליוני אזרחים במדינת ישראל מקבלים בימים אלו את המענק הממשלתי עליו הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל, ועליו כזכור נסוב מאבק איתנים ע"י הח"כים החרדים, להוספת מענק גם מעבר לילד הרביעי.

המצב הכלכלי הנוכחי, מתעתע מאד, בעוד ישנם רבים שנפגעו אנושות מהמצב הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה, ישנם רבים שלא ניזוקו, והמענק עבורם הוא בגדר מתנת חינם לבזבוזים ומותרות. כלכלנים רבים אכן התנגדו למהלך בעקבות כך, ומנגד אחרים טענו שהדבר יניע את הכלכלה ויצמיח את המשק.

בחסידות בעלזא, לוקחים את המענקים הללו צעד אחד קדימה, והכריזו על יום פעילות, כשהם פונים לאלפי החסידים ומבקשים מכל אחד שאינו זקוק למענק באופן מיוחד, לוותר על המענק ולהעניק אותו למען 1526 עמלי התורה ברשת כוללים האברכים של החסידות הפרוסה בכל הארץ.

את המהלך יזמו עסקנים בחסידות, בעקבות מצב כלכלי קשה מאד במוסדות, כשכבר כמה חודשים לוקה בחסר הענקת המלגות לאברכי הכוללים בחסידות, אשר סובלים כפליים כשאינם מקבלים גם מלגת דתות מלאה בעקבות היעדר תקציב הממשלה כידוע.

יצוין כי התופעה הזו הפכה לטרנד כשקופות מקומיות רבות וארגוני חסד שונים מציעים לתורמיהם להעניק את המענק לאלו שצריכים באמת, ולוותר על ה'מותרות' כלשונם, למען אלו שצריכים את הכסף כדי לחיות. אולם נראה כי בחסידות בעלזא לקחו את העניין צעד אחד קדימה ומסתערים על היוזמה עם חפ"ק ענק שמוקם היום ובו יושבים עשרות עסקנים, ראשי כולל, רבנים וחסידים, ומתקשרים לאלפי החסידים כדי להתרימם ולרתום אותם לענין.

חסידות בעלזא מענקים תרומה אברכי כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד