י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בדרמה הלילית

נמנע פיגוע בגבול סוריה: צה"ל חיסל ארבעה מחבלים על הגדר

אחרי התקרית בשבוע שעבר, חוליית מחבלים ניסתה לבצע הלילה פיגוע כנגד חיילי צה"ל סמוך לגדר הגבול הסורי, כוח מיוחד שביצע מארב זיהה אותם מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. ארבעת חברי החוליה חוסלו בהצלחה ובכך נמנע אסון בחסדי שמים | מתיחות באזור מאפשרות לתגובה

נמנע פיגוע בגבול סוריה: צה"ל חיסל ארבעה מחבלים על הגדר
עמדת תצפית. אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר ימים מתוחים בגבול הצפון, כוח מיוחד של צה"ל שביצע בימים האחרונים מארב בדרום רמת הגולן, הצליח לסכל הלילה (שני) פיגוע טרור נגד כוחות צה"ל. בצה"ל זיהו בימים האחרונים את החולייה מגיעה לאזור הגדר במסווה של רועי צאן. מרגע שהבינו בצה"ל כי מדובר בחוליית מחבלים אשר בכוונתה לבצע פיגוע, הוצב הכוח המיוחד.

הלילה, כוח מיחידת מגלן שהיה מוצב במארב זיהה את החוליה בעת שניסתה להניח מטעני חבלה על הגדר, כוח צה"ל וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו ירי במקביל על החוליה שמנתה ארבעה מחבלים ופגעו בהם. מצה"ל נמסר כי בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו.

על פי התחקיר הראשוני שבוצע בצה"ל, החולייה שהייתה חמושה התקרבה למוצב צבאי שאינו מאויש, ניסתה להניח מטענים, ועל פי ההבנה ההבנה בצה"ל חוסלה. בצה"ל מביעים הבוקר סיפוק מהפעולה המוצלחת בה חוסלה החוליה ללא פגיעה בחיילי צה"ל. ההערכה במערכת הביטחון כי לא מדובר בפיגוע הנקמה של שהובטח על ידי חיזבאללה ועל כן הכוננות נמשכת.

"כוחות פיקוד הצפון נמצאים בדריכות גבוהה לכל תרחיש, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

בימים האחרונים נמשכה הדריכות בגבול הצפוני מחשש לפיגוע נקם של חיזבאללה בעקבות מותו של פעיל הארגון שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. מאז האירוע בשבוע שעבר בהר דב, תגבר צה"ל את כוחותיו באופן משמעותי במטרה למנוע את הפגיעה בחיילי צה"ל, ובמקביל להתכונן לפגיעה משמעותית בחיזבאללה במידה וזה יפגע בחיילי צה"ל.

כזכור, באירוע שהתרחש בשבוע שעבר באזור הר דב שבגבול הצפון, ירו כוחות צה"ל לעבר חוליית מחבלים שחדרה לשטח ישראל. בעקבות הירי נמלטו המחבלים בחזרה לשטח לבנון. בהמשך הכחישו בחיזבאאלה כי ניסו לבצע פיגוע ואיימו כי הנקמה הריגתו של פעיל הארגון עוד לא הסתיימה.

 

 

גבול סוריה חיסול מחבלים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד