י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

דווקא בסוף הזמן: חולי קורונה התגלו בישיבה

בישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות התגלו חולים דווקא בסוף הזמן ובתחילת ימין בין הזמנים לאחר שכל הזמן למדו בישיבה בקפסולה סגורה ולא היה נדבק אחד בכל הישיבה. החשש: נדבקו מהישיבה הסמוכה 'באר התלמוד' נתיבות שם התגלו הרבה חולים

דווקא בסוף הזמן: חולי קורונה התגלו בישיבה
בחורי ישיבת שכר שכיר בנתיבות צילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'שכר שכיר' המכונה 'הנגב החדשה' לא היו בחורים חולים כלל כל זמן קיץ עד ליל תשעה באב שבו התגלה חולה ראשון ובעקבות כך ראש הישיבה הגאון רבי אריה לוי לא הגיע לישיבה למסור את השיחה המסורתית על חורבן הבית, כשבמשך השנים נוהגים המונים מהקהילה בנתיבות להגיע לשיחה, רק שהפעם בעקבות המגבלות השיחה נמסרה דרך הטלפון.

בימים האחרונים התגלו עוד שני חולים, האחרון שהה בישיבה עד מוצאי ט' באב. ובעקבות כך הישיבה מארגנת בדיקה מרוכזת לכל הבחורים שרוצים וצרכים להיבדק.

ישיבת 'שכר שכיר' היא מהישיבות היחידות שתפקדו עד מוצאי תשעה באב. כל הרמי"ם וצוות הישיבה היו מגיעים כל יום חלקם מבני ברק חלקם מנתיבות ולא התגלו בישיבה חולים עד ליל ט' באב. כיון שהבחורים שמרו על הכללים לא לצאת מהישיבה.

כזכור, מספר בחורים שיצאו מהישיבה לחוף הים אשקלון נקנסו ב 500 ₪ על ידי הנהלת הישיבה. בכדי למנוע מקרים מהסוג הזה הישיבה שכרה את החוף בעלויות גדלות כדי שהיה מופרד רק לבני הישיבה בלבד. כמו כן שכרו בריכה בגבעת וושינגטון וקיימו זיץ ומנגל ביער שרשרת שבו מסר שיחה מגיד המשרים הגאון רבי שלמה שלמה מילר.

במהלך התקופה ובכדי לחזק את הבחורים ולמנוע יציאה בשבתות דאגו בישיבה להביא לשבתות מרצים ידועי שם שריתקו את הבחורים.

בשבוע האחרון, בישיבה השוכנת באותו קמפוס - ישיבת 'באר התלמוד' נתיבות התגלו כמה חולים הן בבחורים והן בצוות. הדבר גרם לדאגה וחשש רב בקרב בני הישיבה כיון שהבחורים שוהים באותו מתחם והדבר יוכל להביא להדבקה המונית.

ואכן כן היה, בליל ט' באב התגלה החולה הראשון. בעקבות כך צוות הישיבה לא הגיע לישיבה ב ט' באב. ומאז התגלו חמישה חולים. היום צפויים מספר גדול של בחורים לעבור בדיקה מאורגנת על ידי הישיבה. שבו כל בחור שחש תסמין או צריך להיות בבידוד, ייבדק.

יצויין שכל העת בקו המידע שע"י הישיבה מודיעים על החולים החדשים עם שמותיהם. ומתי שהו בישיבה או עזבו כדי שמי שצריך להיכנס לבידוד ייכנס. כנהוג בענייני 'ונשמרתם' שבו יש לדקדק ולא ח"ו ייגרם חשש רציחה ה"י, בישיבה מתנחמים בכך שזה בבין הזמנים וכך לזמן אלול יבואו מחוסנים, אומרים בישיבה ל'בחדרי חרדים'. 

שכר שכיר נתיבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד