י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל חילוקי הדעות

גנץ וכוכבי יבחנו מחדש את ההחלטה שלא לרכוש את המטוס-מסוק 22-V

שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי הודיעו כי הם יבחנו מחדש את נושא רכישת המטוס - מסוק v-22.  אחרי שבצה"ל הוחלט לפני כמה חודשים שלא לרכוש את המטוס-מסוק בשל שיקולים תקציביים • גנץ בעבר תמך בהחלטה והרמטכ"ל כוכבי התנגד

גנץ וכוכבי יבחנו מחדש את ההחלטה שלא לרכוש את המטוס-מסוק 22-V
הרמטכ"ל כוכבי בפגישה ראשונה עם שר הביטחון גנץ צילום: אריאל חרמוני

מחלוקת הרכש: חילוקי דעות בין שר הביטחון בני גנץ לרמטכ"ל אביב כוכבי על רכישה של מסוק מכספי הסיוע של ארה"ב, אמורה להיבחן מחדש.

הרמטכ"ל אביב כוכבי התנגד תחילה לרכישת מסוק ה-V22 מכספי הסיוע של ארה"ב. אלא ששר הביטחון הביע תמיכה - וצה"ל בתגובה הודיע: "שוקלים מחדש". כעת, כוכבי ושר הביטחון מתכוונים לבחון את ההחלטה מחדש.

שר הביטחון גנץ, שבתקופתו כרמטכ"ל הגיעו ישראל וארה"ב להסכמה על רכש המסוקים, תומך באופן מובהק ברכש כלי הטיס המתקדם. בפגישה שנערכה בין השניים לפני כשבועיים סוכם כי הצבא יבחן מחדש ההחלטה שלא לרכוש את המסוק.

אם אכן תתקבל עמדת גנץ, רכישת ה־22-V צפויה להצטרף לעסקת רכש גדולה של מסוקים, אשר יחליפו את מסוקי היסעור המיושנים של צה"ל שהגיעו לישראל בשנות ה-60 וה-70. חיל האוויר הצליח להאריך את חייהם שוב ושוב, אך מבקר המדינה קבע בשנה שעברה כי הארכת חייהם מעבר לשנת 2025 עלולה לסכן חיי אדם. כך מפרסמת כתבת צבא וביטחון של "ישראל היום"-לילך שובל.

ככל הנראה, שני המסוקים המתמודדים להחליף את היסעור הם המסוק מסוג 53K-CH, או בקיצור ה"K", מתוצרת חברת לוקהיד מרטין, שעלותו גבוהה יותר, וכן מסוק הצ'ינוק מתוצרת חברת בואינג. כדי לגרום לחברות להתחרות ביניהן ולהוריד מחירים כמה שניתן, צה"ל לא מפרסם עדיין את בחירתו, אך ל"ישראל היום" נודע כי מערכת הביטחון נוטה לרכוש את מסוק ה"K" של לוקהיד מרטין בשל ביצועיו הטובים.

מסוק יסעור מסוקי צהל סיוע בטחוני אביב כוכבי בני גנץ צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד