י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאמץ בערים הכתומות

ראש הממשלה נתניהו: "התחלואה בישראל מהגבוהות בעולם"

בפתח קבינט הקורונה דיברו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי על מצב התחלואה בישראל. נתניהו הזהיר כי רמת התחלואה בישראל מהגבוהות בעולם וגנץ פירט על מאמץ הצבא בהתמודדות עם הנגיף • צפו 

ראש הממשלה נתניהו: "התחלואה בישראל מהגבוהות בעולם"
נתניהו בקבינט הקורונה צילום: חיים צח, לע"מ

בפתח קבינט הקורונה דיברו ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ על ממדי התחלואה בישראל. ראש הממשלה הזהיר כי התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם, אך הביא נתון מרגיע בכל הקשור לחולים הקשים. גנץ שהצטרף לקבינט בשידור וידאו מפיקוד העורף, הדגיש את פעילות הצבא במלחמה בנגיף.

"רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם" פתח ראש הממשלה. "אלה החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שבשבועיים האחרונים בערך, אנחנו נמצאים ב"פלאטו", גם אחרי שמתקננים ומשנים את שינוי הבדיקה ומספר הבדיקות בסופי שבוע, עדיין אנחנו כנראה ב"פלאטו". שני הנתונים הנוספים - מספר החולים הקשים נטו, הוא מצטבר באופן איטי, לא באופן כזה שברגע זה הוא מאתגר את המערכת, ונשמע על כך מגורמי הבריאות שמשתתפים בדיון. הדבר השני, הוא שמספר המתים עולה. מספר המתים כרגע, בשבוע החולף, היה 68 וזה עולה. זה עולה במדינת ישראל, וזה יכול לעלות למספרים גדולים.

עכשיו, יש כאן שאלה גדולה: אנחנו מעריכים שאנחנו לא יכולים להישאר במספר כזה. קודם כל, הכתף הזאת (נתוני התחלואה) יכולה לעלות. היא תעלה אם מספר החולים יעלה, מהרמה הזאת מצבנו יהיה מאוד קשה. אנחנו רוצים להוריד אותו גם לרמה כזאת שנוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, מה שמאוד קשה לעשות כשיש לך אלפי חולים חדשים שמצטרפים למערכת מדי יום. צריך גם אמצעים דיגיטליים, וגם אמצעים אנושיים כדי לתפוס ולהתחקות אחרי שרשראות ההדבקה. זה מגיע למספרים שאנחנו לא נוכל לעמוד בהם.

אז במקביל לבניית היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, אנחנו חייבים להוריד את מספר החולים.

אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שאנחנו בחודש אוגוסט, ובחודש ספטמבר אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים. הדברים האלה מתנקזים יחד למשימה הגדולה של הורדת עקומת התחלואה, תוך כדי בניית מכון קטיעה. אלו שתי המשימות הגדולות שלנו.

על כל הדברים האלה אנחנו שוחחנו באריכות - שר הבריאות, ראש המל"ל וכמובן פרופ' גמזו. היום פרופ' גמזו יציג את ההמלצות שלו".

בני גנץ אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה: "אני נמצא כאן בפיקוד העורף ביחד עם העוזר להתגוננות של משרד הביטחון, מפקד פיקוד העורף, סגן הרמטכ"ל והיועץ המשפטי של משרד הביטחון. סך הכל אני יכול לברך על מה שמסתמן כשיתוף פעולה יעיל בין פרופ' גמזו, משרד הבריאות, המל"ל וגורמי הביטחון למיניהם.

יש שלושה דברים שעליהם ירחיבו האנשים: הראשון הוא מאמץ שאנחנו עושים בערים כתומות מתוך כוונה לא להגיע למצב של ערים אדומות, בכל מה שקשור בסיוע לאזרחים, לבידוד, לרשויות המקומיות, בהסברה, בהדרכה ובקטיעת השרשרת כבר במגמת השטח.

המאמץ השני שצה"ל מוביל אותו הוא בעצם שתי פעולות: אחד, פיתוח תפיסת המצפן כפי שמתואמת עם פרופ' גמזו, יוצג איך מתנהלים לאורה והיא יכולה לאפשר בהחלט מסד התנהלותי לאומי ראוי. בסופו של דבר הדבר הזה נותן גם מדיניות, גם פעילות ציבורית, גם פעלתנות וגם בהירות כפי שהדברים צריכים לקרות.

הדבר השני שראיתי פה, פרופ' גמזו יראה את זה במו עיניו ככל הנראה מחר, ותהיה מוכנה לכל היותר בתחילת שבוע הבא, אותה מפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה. המפקדה הולכת ומוקמת, ובכל שעה שחולפת היא יותר מוכנה. היא תוכל להתחיל לעבוד כאמור או בסוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא, לא יאוחר מזה. בסך הכל אני מתרשם שיש התקדמות טובה, צה"ל עושה את זה במקביל לפעילויות האחרות, הן בדרום והן בצפון, אנחנו נמשיך בצד ההיערכות בפיקוד העורף ובהתמודדות עם הקורונה לקיים את המאמץ הביטחוני בכל הזירות".

בנימין נתניהו בני גנץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד