י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיח אנטישמי ברשת

דיון בוועדת הכנסת: "מאכזב שנציגי טיק טוק לא הגיעו"

חה"כ מיכל קוטלר וונש בשימוע לפלטפורמות המדיה החברתית בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת: "עליכן האחריות למנוע שיח אנטישמי ברשת"

דיון בוועדת הכנסת: "מאכזב שנציגי טיק טוק לא הגיעו"
טוויטר צילום: pixabay

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת התכנסה היום לשימוע על התנהלותן של פייסבוק, טוויטר, גוגל וטיקטוק בנוגע לאנטישמיות ואלימות ברשת. טיק טוק בחרו שלא להגיע לדיון. "מאכזב שנציגי טיק טוק לא הגיעו. טיק טוק מאפשרת למיליוני ילדים וצעירים להיחשף לתוכן אנטישמי ללא כל הגבלה וחייבת לתת על כך דין וחשבון", אמרה חה"כ מיכל קוטלר – וונש (כחול לבן).

בדיון קרא יו"ר הועדה, דוד ביטן למשרדי הממשלה הרלוונטיים לעבוד בשיתוף פעולה ולהקים צוות מיוחד שיפעל ליצירת אסטרטגיה מקיפה לטיפול בבעיה במטרה לוודא כי כל תוכן אנטישמי ואלים יסומן ויטופל.

הועדה אימצה את קריאתה של חה"כ מיכל קוטלר-וונש לפלטפורמות המדיה החברתית לקחת אחריות ולאמץ את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות.

הוועדה גם קראה לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החלופי גנץ להתערב ולדרוש מהפלטפורמות אחריות כדי שלא לאפשר חסינות לתוכן אנטישמי. בנוסף, דרשה חה"כ קוטלר-וונש מנציגי החברות לייצר שקיפות בנוגע לפעולותיהן למניעת שיח אנטישמי וקריאות לרצח עם כנגד יהודים ומדינת היהודים.

בתגובה לדבריה של נציגת פייסבוק על משך הזמן שלוקח לרשת החברתית להוריד תוכן אנטישמי, אמרה חה"כ קוטלר-וונש: "פייסבוק מודה שלוקח להם 36 שעות להוריד תוכן אנטישמי נגד יהודים מאינסטגרם. זו הסיבה מדוע יש צורך בהגדרה ברורה לדברי שנאה ואנטישמיות. פייסבוק חייבים לאמץ את ההגדרה הבינ"ל לאנטישמיות".

חברת הכנסת התייחסה גם לטוויטר ולגוגל: "דרשתי מטוויטר לבחון את המדיניות שלהם שמאפשרת מוסר כפול. הזכרתי להם שחיזבאללה ואיראן מהללים את טוויטר על כך שלא צנזרו ציוצים שקוראים להשמדת המדינה היהודית היחידה בעולם. זה לא משהו שיש להתגאות בו".

עוד אמרה: "מדיניותה של גוגל נשמעת טוב על הנייר אבל לצערי אנחנו לא רואים תוצאות בשטח. גוגל לא מצליחים להתמודד עם תופעת האנטישמיות המודרנית שכוללת מוסר כפול כנגד מדינת ישראל וכנגד הציונות".

הסתה פייסבוק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד