ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עשרות אלפי דגימות ביום

שר הביטחון הורה: שתי מעבדות חדשות לבדיקת קורונה

לאחר הגדלת ההסכם עם חברת מיי הריטג' לביצוע כ-30,000 בדיקות קורונה ביום, שר הביטחון הנחה את מנהל הרכש לפרסם מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה, עם יכולת בדיקה של עשרות אלפי דגימות

שר הביטחון הורה: שתי מעבדות חדשות לבדיקת קורונה
בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ, הנחה היום (שני) את מנהל הרכש במשרד הביטחון לפרסם מכרז להקמת שתי מעבדות קורונה, עם יכולת בדיקה של עשרות אלפי דגימות ביום. בכך, ממשיך משרד הביטחון בהרחבת המערך הלאומי לבדיקות הקורונה.

במקביל להסכם עם חברת מיי הריטיג', שבימים אלה מתנהל מו"מ להרחבתו, מפרסם כעת מנהל הרכש מכרז חדש וראשון מסוגו להקמת שתי מעבדות קורונה נוספות, בעלות יכולות בדיקה מתקדמות של עשרות אלפי דגימות ביום.

המכרז גובש על-פי דרישות משרד הבריאות, כדי לתמוך ביעד שהציבו שר הביטחון, בני גנץ וראש המטה הלאומי למאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, להגעה ליכולת של 60 אלף בדיקות קורונה ביום. משרד הביטחון מבקש במסגרת המכרז להקים שתי מעבדות, בצפון ובדרום הארץ, מהלך זה יקצר משמעותית את זמני הגעת הדגימות למעבדה ועל-ידי כך את זמני התגובה לנבדקים.

ככור, במטרה להרחיב את מערך בדיקות הקורונה, בחודש שעבר החל משרד הביטחון לפעול במטרה להגדיל בפי שלושה, ל-30,000 בדיקות ביום, על ידי הגדלת ההסכם עם חברת מיי הריטג' וכן לקצר את זמני הבדיקות.

הנחייתו של גנץ, ניתנה בהמשך לדיון הערכת המצב, שבו הורה למערכת הביטחון להיערך לסיוע בהעלאת מספר בדיקות הקורונה. על פי בקשת משרד הבריאות, פתח מנהל הרכש במשרד הביטחון במשא ומתן מואץ עם חברת מיי הריטג', זאת במטרה להגיע לסיכום על הכפלה בפי שלושה של תפוקות מעבדת החברה, מ-10,000 בדיקות יומיות כיום לכ-30 אלף בדיקות ביום. מטרת המשרד היא להגיע למספרים המדוברים בתוך מספר שבועות.

כמו כן, מבקש משרד הביטחון לקצר את זמני התשובה, כך שמרגע שדגימה נכנסת למעבדה, להגדיל תהליכי אוטומציה ולחבר את המעבדה ישירות לקופות החולים, על מנת לקצר את לוחות הזמנים.

.

 

 

בדיקת מעבדה קורונה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד