כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בישיבת הסיעה

ח"כ לפיד: "נתניהו לא מר כלכלה, הוא תקלה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת סיעתו שאת הממשלה והעומד בראש על ניהול משבר הקורונה. "הכלכלה לא מטופלת. אנחנו במשבר הכלכלי הגדול ביותר מזה שלושה עשורים"

ח"כ לפיד: "נתניהו לא מר כלכלה, הוא תקלה"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: אלעד גוטמן

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד תקף בפתח ישיבת סיעה יש עתיד את ממשלת ישראל והעומד בראש. 

"יש פרוייקטור למחלה, צריך פרוייקטור לכלכלה" פתח לפיד. "הכלכלה לא מטופלת. אנחנו במשבר הכלכלי הגדול ביותר מזה שלושה עשורים. לא היה כישלון ניהולי כזה בתולדות המדינה. צריך פרוייקטור כלכלי, כי ממשלה של 36 שרים ו-16 סגני שרים לא תטפל במשבר כלכלי. היא רק מחמירה אותו".

לפיד תקף את נתניהו: "ראש הממשלה נכשל. הוא לא מר כלכלה, הוא תקלה. עסוק רק במשפט שלו, בשנאה והסתה והתקפות על התקשורת והמפגינים. האבטלה פי שלושה מאירופה. חצי מהמובטלים צעירים עד גיל 34. הגירעון עלול להגיע ל-15%. אנחנו ממשכנים את העתיד של הילדים שלנו".

"שיעור הגידול בסגירת עסקים בישראל, הוא הגבוה בעולם" ציין לפיד. "זה לא דיבורים, זה מדדים. מספרים קשיחים. העצמאים קורסים. אולמות האירועים, התרבות, המסעדות, החנויות. אנשים לא גומרים את החודש. אף אחד לא מבין את ההנחיות.

ממשלת המנותקים לא תטפל בכלכלה. היא לא יכולה. בסוף מישהו יצטרך לנהל את זה. כמו שהם נשברו ומינו פרוייקטור לבריאות, לא תהיה להם ברירה – הם יצטרכו פרוייקטור לכלכלה".

"הכלכלה הישראלית זקוקה לוודאות" הדגיש יו"ר האופוזיציה. "אנשים צריכים להבין מה יקרה פה עוד שבועיים. מה התוכנית לעוד חודשיים.
ראש הממשלה הוא לא כתובת. הציבור איבד אמון בממשלה. בצדק גמור. אי אפשר להאמין לחבורה המנותקת הזו.

אם הם לא מצליחים לנהל את המשבר, לפחות שיביאו מישהו שיוכל. שיביאו פרוייקטור כלכלי, שיתנו לו סמכויות, שיתנו קצת תקווה לאזרחי ישראל".

קורונה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד