י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מוביל ההסתה הוא איווט האיום"

סוער במליאה: הח"כים החרדים במתקפה משולבת על נציגי ליברמן

מליאת הכנסת סערה הערב במיוחד, כאשר הח"כים החרדים ישראל אייכלר, יעקב טסלר ואוריאל בוסו עלו לדוכן המליאה ותקפו את נציגי 'ישראל ביתנו' על ההסתה שהם מפיצים כנגד תלמידי הישיבות תושבי חו"ל שאושרה כניסתם בעידן הקורונה | החריף ביותר היה אייכלר שזכה לגיבוי לשר אמסלם • צפו

סוער במליאה: הח"כים החרדים במתקפה משולבת על נציגי ליברמן
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע אישור כניסתם של תלמידי חו"ל לארץ, חברי הכנסת יעקב טסלר, ישראל אייכלר ואוריאל בוסו במתקפה משולבת כנגד חברי הכנסת מ'ישראל ביתנו' שתוקפים בפומבי את החלטת משרד הבריאות לאפשר את "כניסת האברכים לישראל" לקראת חודש אלול.

תחילה עלה יו"ר הוועדה לפניות הציבור חה"כ יעקב טסלר, שתקף את דברי ההסתה של ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' נגד המגזר החרדי בוועדת החוקה ואמר: "אני מתפלא עליך חבר הכנסת אבידר ואני מזועזע כי אני מכיר אותך כבן אדם רציני שבודק דברים לעומק לפני שאתה מדבר ומאשים".

"אנחנו נציגי ציבור פושעים? האם אותנו אתה מכנה כפושעים שהבאנו את הקורונה על הציבור שלנו? אם אנחנו מוגדרים בעיניך ככאלו, אני מודיע לך חד משמעית אל תפנה אתה וחבריך בבקשת עזרה מאותם "פושעי ציבור", הרי אתם מומחים לעשות זאת מאחורי הקלעים מבלי שהציבור שלכם מודע לכך", הוסיף טסלר.

לדבריו: "הדברים שאמרת הם דברי בלע ואין להם שחר. הפילוג והשנאה מעבירה את הדעת ומבלבלת את העובדות עד כדי הכפשה גורפת. שקר, גם אם תצעקו אותו כמה וכמה פעמים עדיין הוא לא יהפוך לאמת".

חבר הכנסת אבידר עלה להשיב לטענות ואמר בנאומו: "אתם לא שומרים על הציבור שלכם, אם אתה מביא אנשים (מארצות הברית) תדאג שיבדקו אותם לפני זה, תכניס אותם למלוניות לשבועיים, תשמור עליו, אין לי בעיה שיגיעו לארץ רק תעשו להם בדיקות קורונה".

גם חבר הכנסת ישראל אייכלר עלה למתקפה כנגד הנציגים של 'ישראל ביתנו' ונגד יו"ר המפלגה עצמו? ואמר: "מי שמוביל היום את ההסתה האנטישמית הוא איווט האיום שמתיר את דמם של מיליון יהודים חרדים מדי יום", אמר ח"כ אייכלר והוסיף כי "הוא עלול להוביל למצב של שפיכות דמים חס וחלילה. הוא יותר מסוכן ליהודים החרדים מאשר כהנא היה מסוכן לערבים".

אייכלר הוסיף ואמר: "לכן אני מבקש להוציא את איווט האנטישמי מחוץ לחוק. הוא סכנה לקיום המדינה ולשלום הציבור. אי אפשר לשתוק ולאפשר זאת. הוא אומנם עושה זאת בציניות אבל אנחנו צריכים לדעת שישראל בסכנה ואנחנו צריכים להציל אותה מהמפלגה הגזענית איווט ביתנו".

בעקבות הדברים פרצה סערה במליאת הכנסת. חבר הכנסת עודד פורר מ'ישראל ביתנו', קם ממקומו וצוות בצעקות ונאצות נגד הציבור החרדי. ח"כ אייכלר שלא יכל להמשיך בדבריו, ביקש מיושב ראש הכנסת יריב לוין: "להשתיק את האנטישמים שמפריעים לנו אפילו לדבר. אתם כתם שחור על מדינת ישראל. עודד פורר עמד פה והסית נגד בחורי הישיבות".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם מ'הליכוד' גיבה את אייכלר מהדוכן ואמר: "החרדים משלמים מיסים בדיוק כמו כולם. אני מניח שבישראל ביתנו יש ציבור שלא משלם מיסים. חה״כ פורר אתה שואל את אייכלר מי הציבור שמשלם מיסים? אם זה לא היה בכנסת ישראל הייתי אומר שזה בפרלמנט אחר שקם מישהו שלא כל כך אוהב יהודים. ראיתי את הסרטונים שהפצתם בבחירות והזדעזעתי מהשנאה והפילוג. בלי זה אין יש עתיד וישראל ביתנו. אין לכם מה למכור לציבור".

חה"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס, תקף אף הוא היום את המסיתים כנגד ההחלטה המקצועית, להעלות סטודנטים ותלמידי ישיבה לארץ והדגיש את הניסיון שחוזר על עצמו, לעשות הפרדה בין סטודנטים או כל תחום לימודים כזה או אחר לבין תלמידי הישיבה, "הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו ולהפסיק עם הפופוליזם, דינם של הסטודנטים שווה בין שווים ולא משנה מה המקצוע אותו הם לומדים די עם ההכללה וההגדרות המשונות".

מליאת הכנסת הסתה נגד חרדים ישראל אייכלר עודד פורר ישראל ביתנו דוד אמסלם יעקב טסלר אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד