י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר תקציב הישיבות לנקודת רתיחה

פרסום ראשון: היועמ"ש מתנגד; החרדים מאיימים במשבר קואליציוני

לקראת משבר קואליציוני חריף? נתניהו קרוע בין ההבטחה למפלגות החרדית לבין חוות הדעת שנתן לו היועמ"ש מנדלבליט שמתנגד להעברת תקציב הישיבות, בדרך העוקפת את ועדת החריגים שלא קשורים לקורונה | החרדים נחושים להשיג את התקציב בדרך עוקפת • פרסום ראשון

פרסום ראשון: היועמ"ש מתנגד; החרדים מאיימים במשבר קואליציוני
בחורי ישיבה בכותל. אילוסטרציה צילום: אהרן קרון, פלאש 90

פרסום ראשון: משבר תקציב הישיבות, שדווח אודותיו בהרחבה ב'בחדרי חרדים' מגיע הערב לנקודת הכרעה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחייב לפתור את מצוקת תקציב הישיבות, נתקל בהתנגדות היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ובתגובה, החרדים מעלים שלב ויפעלו להשיג את התקציב בכל דרך, מה שעלול להביא למשבר חריף בממשלה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני נועדו לפגישה בנושא עם ראש הממשלה, במהלכה התחייב נתניהו להביא לתקציב של כ-300 מיליון שקלים עוד בטרם אישור התקציב כדי לפתור את המצוקה.

על פי הסיכום בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ועדת הכספים גפני, התקציב אמור היה לעלות אתמול (ראשון) החולף לישיבת הממשלה, כך שבתוך תקציב המענק למוסדות החינוך, הגיעו לסיכום כי ישולב גם תקציב לישיבות, בזמן שמענקי האברכים והבחורים נמצא בשפל של ממש.

אלא שהסיפור מסתבך, כשל'בחדרי חרדים' נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד להעברת התקציב שלא דרך ועדת החריגים שלא קשורים לקורונה, וראש הממשלה הודיע כי הוא מנוע מלהביא את תקציב הישיבות לצד תקציבים למשרד הביטחון בהעדר תקציב קבוע.

בסיעות החרדיות זועמים על ההחלטה ומנסים למצוא פתרון שיעקוף את התנגדות היועמ"ש, כשבין ההצעות עולה אפשרות להסתייגות בוועדת הכספים ולבקש שלא לאשר את 4 מיליארד השקלים לפתיחת שנת הלימודים עד להסדרת תקציב הישיבות.

במהלך דיון שקיימה סיעת יהדות התורה עלה הנושא לשולחן, כאשר חבר הכנסת גפני אמר: "לא צריך לשתוק על זה. גם הישיבות צריכות תקציב לקורונה. ביבי הבטיח שמגיע התקציב של הקורונה בחינוך, נוסיף בין 300 ל-400 מיליון שקל". עוד אמר כי במקרה ולא תתקבל ההסתייגות "אנחנו נחפש עוד דרכים לתת תקציב. ראש הממשלה לא מתכחש להסכם".

תקציב הישיבות אביחי מנדלבליט משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד