י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי שלפיד נכשל

יו"ר הכנסת ביקש להיפטר מהמאבטחים; השב"כ סירב

אחרי שיו"ר האופוזיציה לפיד לא הצליח להשתחרר מכבלי המאבטחים, גם יו"ר הכנסת מתקשה להתרגל לטבעת האבטחה האדוקה סביבו וביקש להשתחרר ממנה. קצין הכנסת הסביר לו כי זהו נוהל של השב"כ שמאבטח את נושאי התפקידים הבכירים והרגישים במדינה

יו"ר הכנסת ביקש להיפטר מהמאבטחים; השב"כ סירב
יו"ר הכנסת יריב לוין ברכבו צילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת יריב לוין, שקודם עם כינונה של ממשלת האחדות, משר התיירות לתפקיד שנמנה בין סמלי השלטון, ברמת אבטחה גבוהה, פנה לקצין הכנסת בדרישה להסיר את האבטחה מעליו, אך ללא הצלחה.

על פי הפרסום של יקי אדמקר ב'וואלה', לוין פנה לקצין הכנסת יוסף גריף בדרישה לקבל פטור ממאבטחי השב"כ שמלווים אותו לכל מקום, אך סורב.

לוין טען כי אין לו עניין וצורך באבטחה הצמודה, אך קצין הכנסת הסביר לו כי אין אפשרות כזו וכי סידורי האבטחה נקבעים על ידי השב"כ שאחראי על אבטחת יושב ראש הכנסת.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר בתגובה לפרסום כי "סידורי האבטחה נקבעים על ידי שב״כ ויו״ר הכנסת אינו מתערב בה".

לוין במסגרת תפקידו כיושב ראש הכנסת נמנה בין שבעה סמלי שלטון, בהם הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ שר האוצר ונשיאת בית המשפט שכולם נדרשים לאבטחה צמודה.

לאחרונה פורסם על מקרה דומה, בו ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, דרש להסיר מעליו את האבטחה ועל פי הפרסום של עמית סגל ב'חדשות 12', אף ניסה לחמוק מהם וסירב למסור להם את הלו"ז שלו. גם זה לא צלח והמאבטחים עדיין מלווים את לפיד לאורך היום.

יושב ראש הכנסת אבטחת אישים יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד