י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סאגת פסקת ההתגברות

החרדים מתלבטים; גפני תוקף את דרעי "לא תיאם"

אחרי שביום ראשון נחשפנו להודעה משותפת של ש"ס ויהדות התורה, בה הודיעו רשמית כי לא יתמכו בחוק פסקת ההתגברות, מתברר כי ש"ס היא זו שפרסמה את ההודעה, כשלטענת גפני הדבר נעשה ללא תיאום: "כמעט אמרתי לו שספרדים מותר להם הכל - אבל אסור להגיד את זה..."

החרדים מתלבטים; גפני תוקף את דרעי "לא תיאם"
אריה מכלוף דרעי / משה גפני צילום: הדס פרוש / מרים אלסטר, פלאש 90

בסיעות החרדיות עדיין מתבלטים, איך להצביע על פסקת ההתגברות שתעלה ביום רביעי להצבעה על ידי ח"כ איילת שקד, זאת לאחר שדוברות ש"ס שיגרה הודעה לתקשורת בשם 'יהדות התורה' גם כן כי הם לא יתמכו, בסיעות עדיין שוקלים האם להתנגד.

בבסיס השיקול הוא הנקמה שתגיע מכחול לבן, כאשר קיים חשש כי הימנעות של החרדים בפסקת ההתגברות עלולה להביא להימנעות של כחול לבן בביטול חוק המרכולים שיעלה בשבוע הבא על ידי 'יש עתיד'.

במהלך דיון בסיעות 'יהדות התורה', נטו רוב הקולות להתנגד לפסקת ההתגברות, בין הייתר מחשש כי בכל שבוע תגיע "הטרלה" חדשה מבית היוצר של האופוזיציה של שקד ובנט, כאשר היו קולות שהגיעו מחברי הכנסת ישראל אייכלר ויצחק פינדרוס שהציעו להימנע מדין 'שב ואל תעשה'.

בסוף הדיון הוחלט לתאם כמקשה אחת את העמדה עם סיעת ש"ס שיפעלו יחד, כאשר ב'יהדות התורה' סוכם כי עמדתם היא להצביע נגד פסקת ההתגברות, כשההחלטה תתקבל במשותף עם ש"ס.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת משה גפני הביע זעם על השר אריה דרעי, על כך שדוברות ש"ס שיגרה ביום ראשון הודעה משותפת מטעמם ומטעם 'יהדות התורה' בנושא פסקת ההתגברות, ללא שהנושא תואם עם ראשי 'יהדות התורה'.

חבר הכנסת גפני אמר אתמול בישיבת הסיעה: "יצאה הודעה לא מאיתנו, ההודעה יצאה מש"ס בלי הסכמה של אף אחד מיהדות התורה. ש"ס הוציאו בלי אישור של אף אחד". גפני סיפר לחבריו כי התקשר לדרעי ושאל; "מה אתה מוציא הודעה בלי שקיבלת אישור". ודרעי השיב כי בטח קיבל אישור, גפני הוסיף כי "כמעט אמרתי לו שספרדים מותר להם הכל - אבל אסור להגיד את זה...".

פסקת ההתגברות משה גפני חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד