י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב גבהרד מציג: כך תרמתי את חיי • וידאו מדהים ומרגש

ההחלטה היתה קשה, אך התקבלה כהרף עין. שניהם הורדמו, והכלייה עברה מגוף לגוף • צוות 'בחדרי חרדים' יצא להתחקות אחר סיפורו המדהים של הרב חנוך גבהרד, שתרם את כלייתו לרעייתו והציל אותה ממוות • הלבטים, הכאבים, והסיפוק הגדול • מסמך אנושי מרתק

"אני מרגיש מצוין ואני מלא אושר". הרב גבהרד בראיון
"אני מרגיש מצוין ואני מלא אושר". הרב גבהרד בראיון



היא התנגדה, הוא התעקש. בסוף היא נכנעה. שניהם הורדמו, עברו ניתוחים כואבים. גולשי 'בחדרי חרדים' העתירו בתפילות על שני בני הזוג הנמצאים בחדר הניתוחים.

כיום הם פה, יושבים בחצר ביתם המטופח, כשהם בריאים ושלמים. האשה נושמת בזכות כלייתו של בעלה השתולה בה, והבעל שמח לראות את אשתו, שחייה ניתנו לה במתנה בזכות מסירותו אליה.

זה סיפור חיים מדהים, מרגש ומרתק כאחד.

הרב חנוך גבהרד, הוא מרצה ידוע, העומד בראש רשת מדרשות לבעלי תשובה. הוא חיבר כ-25 ספרים תורנים חשובים על הש''ס וביאורי אגדות חז''ל.

בראיון ראשון לאתר 'בחדרי חרדים', הוא מגולל את סיפורו המרתק.

אשתו של הרב גבהרד, סבלה לאורך שנים מאי ספיקת כליות. כשמצבה הידרדר. נסעו בני הזוג
לפליפינים, בכדי לרכוש כליה להשתלה, על אף הסיכונים הכרוכים בכך (חוסר סטרלזציה וחשש לזיהומים).

לאחר אכזבות ומפח-נפש, חזרו השניים לישראל כשהם שבורים ורצוצים. מצבה הבריאותי של האשה הלך והידרדר מיום ליום.

ואז נפלה ההחלטה: ר' חנוך יצא למסע של בדיקות רפואיות, שבסופם התברר לו כי ישנה התאמה בינו לבין אשתו, וכי הוא יכול לתרום לה את אחת מכליותיו.

רעייתו סירבה. ברוב עדינותה, היא לא הסכימה לכך שבעלה יהפוך 'בעל מום' בסיבתה. ואז, לאחר שהבעל הודיע שהוא נחוש לתרום את כלייתו למישהו, ואם זו לא אשתו, יהיה זה מישהו אחר - נכנעה האשה. הם קיבלו את ברכתם של גדולי ישראל, שליוו את המשפחה, ויצאו לדרך הנועזת.

ההשתלה עברה ללא סיבוכים, ולוותה בתפילות עם ישראל, כמו גם של גולשי פורום 'בחדרי חרדים'.

כיום, חודש לאחר ההשתלה, חוזרים שני בני הזוג לשגרת היום-יום: הרב גבהרד חזר לפעילות תורנית ענפה, והרבנית חוזרת לתפקוד מלא בבית.

צוות 'בחדרי חרדים' ששוחח וראיין את בני הזוג, יצא נפעם מתעצומות הנפש של הרב גבהרד ורעיתו. הרב גבהרד, שלא חפץ בפרסום ובתקשורת, הסכים להתראין אך ורק בשל תחושת השליחות המלווה אותו: "אם מן-דהו יחליט לתרום כליה לחבר, מכר או בן משפחה, ויציל בכך את חייו - והיה זה שכרי", הוא אומר.

והיה זה גם שכרנו. אנו מודים לבני הזוג גבהרד על הראיון הנפלא ורווי האמונה. כמו כן, תודה לר' חיים שפירא (קול הציבור) על סיועו בהכנת הכתבה.

לפניכם הראיון המדהים לצפייה.




, ,


, ,


, ,


, ,


, ,


, ,


, ,

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד