ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך זה נראה מהצד של חיזבאללה

היועץ הפוליטי של נסראללה חושף פרטים חדשים על מלחמת לבנון

מאחורי הקלעים של מלחמת לבנון השניה: יועצו הפוליטי של מזכ"ל חיזבאללה חוסיין חליל בראיון לערוץ לבנוני מספר על מה שהתרחש בתוככי הארגון בזמן מלחמת לבנון השניה • "ראש ממשלת לבנון ניסה לשכנע אותנו להחזיר לפחות את אחד משני החיילים החטופים"

היועץ הפוליטי של נסראללה חושף פרטים חדשים על מלחמת לבנון
חיילי צה"ל מניחים תפילין לפני קרב בלבנון צילום: דובר צה"ל

כך זה נראה מהצד השני: היועץ הפוליטי של מזכ"ל חיזבאללה חוסיין חליל חשף ביום חמישי האחרון פרטים מאחורי הקלעים על התהליך המדיני של מלחמת לבנון השניה בשנת 2006.

בראיון לערוץ אל-מנאר, אמר חליל כי אישים פוליטיים בלבנון הפעילו לחצים על חיזבאללה במהלך המלחמה.

חליל הוסיף בנחרצות כי "כל אדם מכובד בלבנון חייב לקורבנות האזרחים והלוחמים הקדושים מעונים" מבחינת חיזבאללה הקורבנות ניצחו במלחמה, כך לפי יועצו. הוא סיפר עוד כי ראש הממשלה דאז, פואד סניורה, ביקש פגישה עימו בתחילת המלחמה ביולי 2006.

"בפגישה" מספר חליל, "סניורה אמר לי שכוחות הכיבוש הישראלים ייכנסו ללבנון ויפלשו לבירה ביירות", חשף היועץ, "אמרתי לו: רגע, אנחנו לא בשנת 1982. עכשיו יש ללבנון את ההתנגדות החזקה ביותר במזרח התיכון. הכוחות הישראלים לא יכולים לפלוש ללבנון באופן כל כך פשוט".

חליל אמר, כי סניורה הציע כי "חיזבאללה צריך להחזיר את שני החיילים הישראלים שנלכדו על ידי ההתנגדות במהלך ב-12 ביולי 2006".

היועץ השיב לסניורה "כי נסראללה אמר ששני החיילים שנלכדו יועברו רק באמצעות שיחות עקיפות עם הישות הציונית. בזמנו הוא אפילו ניסה לשכנע אותי שאנחנו נחזיר לפחות אחד משני החיילים, אבל אמרתי לו שחיזבאללה דוחה לחלוטין את ההצעה הזו, והנושא הזה לא לדיון".

"כשסניורה שמע את תשובתי הוא אמר לי שממשלת לבנון תגיד לכל הגורמים הנוגעים בדבר כי אין לה כל קשר לחטיפת שני החיילים הישראלים, והזהיר את ההתנגדות (חיזבאללה) כי הממשלה אינה אחראית להשלכות".

חליל תיאר בנוסף את הפגישה בין סניורה למזכירת המדינה לשעבר קונדוליזה רייס כ"מבישה".

"רייס באה רק כדי לשרת את האינטרסים של האויב הישראלי. היא סירבה להגיע לשר החוץ הלבנוני, והתעקשה כי ראש הממשלה דאז יקבל אותה. היא אפילו סירבה לצאת מהרכב אלא אם כן סניורה באופן אישי יפתח בפניה את הדלת". הוסיף חליל.

חיזבאללה חסן נסראללה מלחמת לבנון השניה חטיפת חיילים ערוץ טלוויזיה אל מנאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד