י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

העיקר חסר מהעיתון

למי לא התכוון ישראל כץ כשאמר בישיבת הממשלה: "לחרדים יש מוחות בלתי רגילים"? • 'וירוס' שיבש את חגיגת ממשלת ישראל בגרמניה • ולמה השום נעלם מהמדפים? • טורו היומי של יצחק נחשוני

צילום: מנח זרקא
צילום: מנח זרקא



רק כדי לא להזכיר את ליצמן?

ברגע האחרון ממש, ולא לפני דין ודברים קשה ורווי עוינות, שחרג מהדיון העיקרי בתופעת ההתחזות של צעירות במטרה להשתחרר מצה"ל, ועבר להטחת האשמות מצד שרים בכירים בממשלה, בנושא דחית שירותם של בני הישיבות, נמנע אתמול משבר קואליציוני אמיתי מצד שס ויהדות התורה, או לפחות נדחה לזמן בלתי מוגבל.

הידיעה הזו אמורה לעניין מאוד את הציבור החרדי, על פי כל קריטריון מערכתי המקובל בתקשורת שלנו, ובמיוחד כשכל גדולי ישראל היו מעורבים במהלכים שהובילו אליה. ולמרות זאת, רק אם אתם מינויים על 'המודיע' תחשפו אליה הבוקר.

בעקבות הוראתם של כל גדולי הדור לשלוחיהם במפלגות החרדיות, לפעול במלוא הנחישות נגד הכוונה להכניס איזשהו שינוי בחוק גיוס בנות לצה"ל, או אפילו לקיים בו רק דיון, נדחתה לפני כחודש העלאת הצעת החוק בנושא על שולחן הכנסת. למרות שהדחיה היתה קצובה בזמן, לחודש ימים בלבד, היא זכתה אז לסיקור שיא בעיתונות החרדית כולה, יומונים ושבועונים כאחד, כשכל אחד מהביטאונים הסיעתיים, נוטל את ה'קרדיט' על הניצחון המאוד מוגבל והלא מוחלט, לנציגו. ה'מבשר' אפילו הוציא אותו מהמסגרת הפנים מפלגתית והעדיף להעניק את ה'הישג' היחסי כמתנה ליו"ר שס, שר הפנים אלי ישי.

השקעה לטווח הארוך.

מאז נמשכו מגעים מרוכזים בנושא. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח גם בעניין זה 'הקפאה', אך שלא כמו בהבטחת ההקפאה לאמריקנים, כאן נודע לנציגים החרדים כי הוא אינו מתכוון באמת לעמוד בה. נאמנו, שר המשפטים יעקב נאמן, נטל על עצמו את תפקיד 'השר הסורר' שיוביל את הנושא, עם יהיה צורך בכך, עד למסלול ההתנגשות החזיתית עם המפלגות החרדיות.

בפגישה שקיימו בשבוע שעבר נציגי המפלגות החרדיות עם השר נאמן, הוא הודיע באופן נחרץ כי הוא נחוש בדעתו לדחות את ההתנגדות החרדית לכל דיון בהצעת החוק, וכי הוא יפעל לאישורה בישיבת הממשלה שנקבעה לאתמול. הוא הסכים להעלות, לכל היותר, 'הצעת ריכוך' לא רלוונטית, ולפיה ועדה מיוחדת בראשות שופט בדימוס, תדון בעניינן של הבנות המתחזות, ותינתן להן זכות ערעור נוספת בפני ...הרב הראשי לצה"ל תא"ל אביחי רונצקי.

נציגי המפלגות דחו את ההצעה על הסף. לא רק משום שעמדתם של השופטים בדימוס בישראל בעניין גיוס בנות ידועה מראש, גם לא משום שכל רב צבאי, ובעיקר הרב רונצקי, יחששו למעמדם והערעור יהפוך ל'חזיון עינייים' בלבד, אלא בעיקר משום שנצמדו להוראותיהם של גדולי התורה שלא להתפשר בעניין העקרוני של חוק גיוס בנות ולא לאפשר לפתוח בו כל פתח לדיון חוזר.

ההרגשה היתה שביום רביעי הקרוב, יעלה הנושא לדיון בכנסת, והשותפות בין המפלגות הדתיות לממשלת נתניהו תעלה על שרטון.

אבל אתמול, לאחר דיון נוקב ביותר בממשלה, שבמהלכו ניצלו חלק מהשרים את ההזדמנות לתקוף את הציבור החרדי וכמובן שלא בשל התחזות בנותיו, התקבלה הצעתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להקים ועדת ממשלתית מיוחדת, בת ארבעה חברים - שר הביטחון אהוד ברק, שר המשפטים יעקב נאמן, שר הפנים אלי ישי וסגן השר יעקב ליצמן - שתלבן את הנושא. הממשלה החליטה פה אחד שעד להגשת מסקנותיה של הועדה הזו, לא תשוב ועדת השרים לעניין חקיקה להתכנס ולדון בהכנסת שינוי כלשהו בחוק גיוס הבנות.

נכון, לא מדובר בהכרעה חד משמעית. אבל העובדה שיחסי הכוחות בתוך הוועדה הממשלתית הם שווים, לכל היותר 2 מול 2, היא הישג כשלעצמו, גם אם היא בבחינת 'דחית שירות' ולא 'פטור' גורף.

בכל מקרה ההתפתחות הזו היתה ראויה להיות מדווחת לציבור בעיתונים שהוא מנוי עליהם, הרבה יותר מידיעה על עובדת מלון באילת שהתמוטטה וברוך ה' ניצלה, או הכנסות רשת 'רמי לוי' שזינקו ברבעון האחרון.

במקום לעשות 'עבודה קלה' ואולי אפילו מלאכת רמיה, ולדווח לקוראים של ה'מבשר' היום, שהנה סוף-סוף החליט שר התחבורה ישראל כץ, על הפעלת רכבת כבדה בין עכו לכרמיאל, טוב היה עושה העיתון הזה אם היה מדווח על הדיון בממשלה ותוצאותיו החיוביות, ומשבח את שר התחבורה ישראל כץ, על שהעלה את ישיבת הממשלה אתמול ל'פסים' של תמיכה בעולם הישיבות ובציבור החרדי בכלל.

"לומדי התורה הם הכור הגרעיני של עם ישראל הנותן את האנרגיה לכל חלקי העם" - אמר השר כץ בישיבה - "יש לנצל את המוחות הבלתי רגילים שיש בציבור החרדי, כמו שמנצלים אותם לאחרונה ב'היי טק' הישראלי, ולא לפגוע בהם. אם צריך לגנות זה את המשתמטים מהשכבות החילוניות המבוססות, שמרבים לאחרונה להשתמט. צריך גם לשבח את החרדים המגיעים לערד, לחצור הגלילית, לביתר שביהודה ולמודיעין עילית שבשולי השומרון"...

את כל הדברים הבהירים ומחמיאים האלו חסכו עורכי 'המבשר' ו'יתד נאמן' מקוראיהם היום, רק כדי להימנע מהצורך להזכיר את שמו של סגן השר ליצמן כמי שהוביל את הדיון. או אולי הם נהגו כך משום שהם יודעים שכשהשר כץ אמר שהציבור החרדי מצטיין ב"מוחות בלתי רגילים", לא התכוון אליהם...

הממשלה לא תתכנס כאן. חומת ברלין. צילום: ויקפדיהצילום: הממשלה לא תתכנס כאן. חומת ברלין. צילום: ויקפדיה
הממשלה לא תתכנס כאן. חומת ברלין. צילום: ויקפדיה


נפלאות דרכי הבורא

אתמול בלילה עוד חשבנו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוביל אותנו היום לעוד התבזות עצמית, וזה עלול להתרחש בעיתוי הכי אומלל שרק יכולנו להעלות על דעתנו.

היום בבוקר התעוררנו אל הביטול. הרעיון לא ירד מהפרק, אבל לפחות העיתוי, הבעייתי כשלעצמו, כבר חלף ולא ישוב.

לפני כשבועיים חשף 'גלובס' לראשונה שראש הממשלה החליט בחשאי לערוך ישיבת ממשלה 'חגיגית' ב...ברלין, במלאת 20 שנה לנפילת החומות בין שני חלקי גרמניה. 9 שרים היו אמורים להיות ברשימת ה'מאושרים' שיציינו את האירוע, שאין לו שום קשר עם ישראל, מלבד קשר הדם היהודי השפוך והבלתי נסלח על אדמת גרמניה.

זה היה אמור להיות עוד צעד תמוה ובלתי סביר מצדה של ממשלת נתניהו, שאף ממשלה קודמת לא העזה אפילו לחשוב עליו. הוא לא עלה במסגרת החגיגות בגרמניה לציון 10 שנים לנפילת החומות, אבל נתניהו, משום מה, ננעל עליו.

במהלך השבועיים שעברו מאז נחשפה התוכנית, היא שוב 'הושכחה' ולא דובר עליה. יחד עם זאת, היא נעשתה עוד יותר סבוכה ופרובלמטית, בעקבות צירוף המועדים המקרי בין התאריך שבו אמורה היתה להתקיים הישיבה החגיגית של ממשלת ישראל, היום בברלין, ובין תחילתו של המשפט המעיק ורווי הזיכרונות והכאב של הפושע הנאצי דמאניוק, שגם הוא נפתח בדיוק היום על אדמת גרמניה.

העיתוי החופף עשה את היוזמה ה'חגיגית' של ממשלת ישראל על אדמת גרמניה לאומלל.

אתמול, כשנושא הישיבה החגיגית של ממשלת ישראל בברלין, שוב צץ ועלה לו בתקשורת, הוא כבר הופיע לפתע על רקע ה'אליבי' כאילו הביקור חיוני בשל מוצאו הגרמני של המתווך בעסקת שליט...

שום קשר מאולץ שכזה לא עלה עד לרגע האחרון שלפני הנסיעה, והוא גם לא אמיתי. הביקור של נתניהו וחברי ממשלתו בברלין, לא היה קשור לשחרורו של גלעד שליט, וזו היתה עוד הטעיה שנועדה להכשיר את השרץ. אבל היה מי שהאמין שעד אתמול היה השחרור טבול רק בדם היהודי שעל ידי 980 המחבלים שאמורים להשתחרר בעסקה, ומהיום הוא חייב להיכרך גם במחיר של התעלמות מהדם יהודי הרב ששפכו הגרמנים בשואה האיומה.

הבוקר, לקראת הנסיעה התכוונו לראשונה למחזר כאן את מה שכתבנו כאשר פורסם עליה לראשונה. בעיקר משום שאז הערכנו שכ'מחווה' של רצון טוב, וכדי להשתיק את המתנגדים, יצמצם נתניהו, בסופו של דבר, את הרכב המשלחת, ובמקום תשעה שרים, יעמיד אותה על ששה בלבד - אחד כנגד כל מליון יהודים שהושמדו בידי הגרמנים...

לא תאמינו, אבל זה אכן קרה. ששה שרים, במקום תשעה, היו אמורים לצאת הבוקר בשש לחגיגה המיוחדת בברלין.

אלא שחיידק קטן, לא שפעת חזירים מאיימת, לא 'חזרת' מדאיגה, לא משהו שהיה בו כדי לשבש את סדר היום של ראש הממשלה אתמול, שהשתתף בישיבת הממשלה, ואף טס לכנס העיתונאים ב...אילת, גרם בשעת לילה מאוחרת לביטול הטיסה לגרמניה.

הקנצלרית התעקשה שאם נתניהו לא מגיע, איש לא יגיע, וכל הטיול הממשלתי לא מתקיים.

הבוקר, כששמענו את הידיעה הראשונה על כך בחדשות השעה 6, זה היה בסמוך לקריאת שמע המושמעת עם פתיחת שידורי היום ב'קול ישראל', זו שקדושי השואה הלכו איתה מלאי אמונה אל המשרפות.

זה בוודאי הם שדאגו לסכל 'חגיגות' של ממשלת ישראל, שאין להן שום הצדקה, על אדמת גרמניה.


שום. צילום: ויקפדיהצילום: שום. צילום: ויקפדיה
שום. צילום: ויקפדיה


פתאום לכסף יש ריח...

אחרי שנות דור שבהם אימץ העם היהודי את ה'שום' כבעל סגולות רפואיות ומיוחדות אחרות, וגדולי עולם הטמיעו אותו כחלק מההנהגות השוטפות שלהם, הוא הוכנס לסדר מוצאי שבת, למשל, למעמד פדיון הבן ועוד, מגלה העולם כי זוהי התרופה הבדוקה היחידה הקיימת היום גם ל...שפעת החזירים.

אם בכך אין עדיין כל חידוש עבורנו, שהרי כבר מזמן נחשב אצלנו השום כ'אנטביוטיקה' הטבעית, הרי שהידיעה המתפרסמת היום בקשר לשום בעמודו הראשון של 'הארץ' בכל זאת מפתיעה: מסתבר שההשקעה המומלצת בשנה האחרונה בסין, היא כמובן לא בנדל"ן ולא בבורסה אלא...בשדות השום. העיתון 'אינדיפנדט' מדווח שהיא רווחית אף יותר מאשר הזהב או הכסף.

שיני זהב וכסף כבר מזמן 'אאוט', אבל מעכשיו שיני השום הם ה'אין' ולכסף יש כבר ריח...

'הארץ': "אנשים נוהגים לאכול שום בכמויות קטנות, אלא אם כן הם רוצים להרחיק מעליהם חברים... אז מדוע סוחרי השום צפויים להתעשר השנה? - אחת הסיבות היא ששום מונע הידבקות בשפעת החזירים".

בעקבות ה'שיניים' החזקות שמקבל השימוש בשום, אם התכוונתם להגיע לעיר אנגז'ו שבסין, כדאי לכם לחשוב פעמים. העיתון 'צ'יינה דיילי' מדווח כי בעיר הזאת, למשל, לועסים את שום לאורך כל היום, וגם בבתי הספר, בדומה ללעיסת הג'ת בתימן...

למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? - כדי שתמהרו ותשקיעו את כספיכם ותתלו את בריאותכם ב'שום', אבל גם כדי להסביר לכם, מה שעד היום גם אנחנו לא הבנו, למה מחיר ה'שום' בחנות שאתם נוהגים לקנות בה כמה ראשים, נסק בימים האחרונים ביותר מחמישים אחוז.

ה'ראש' היהודי, גם אם הוא רק ראש 'שום', כבר ממציא לנו ספוקולנטים גם בתחום הזה.

עמירם כהן ב'הארץ' יודע לספר היום כי בארץ יש כ-2500 דונם שדות שום, המניבים כ-2000 טון בשנה. "מגדלי השום בארץ מדווחים על עלייה במחירים, בעיקר בגלל עליית הביקוש בסין...בישראל נמכרים שני מיני שום - שום ספרדי שנחשב לטוב יותר ושום סיני שנחשב כנחות. השום הסיני נעלם לאחרונה לחלוטין מדוכני הירקנים. אולי הסינים שעובדים כאן בבניין קנו את כל הסטוק".

אז אם ידעתם עד היום שרק הדג מסריח מהראש, מתברר שגם שפעת החזירים מסריחה מה'ראש', מראש ה'שום', והיא גובה מחיר יקר לא רק בחיי אדם.

השום כבר לא כלום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד