ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חילוקי דעות

גמזו מבקש להקל בהגבלות; במל"ל דורשים להטיל סגר כללי

בישיבת קבינט הקורונה הוצגה עמדת המל"ל שלמרבה הפלא מביע עמדה נחרצת בעד החמרת ההגבלות, זאת בניגוד לדעתו של 'ממונה הקורונה' הפרופ' גמזו. בין היתר מבקשים במל"ל להורות על סגר כללי - אם כי לזמן קצוב

גמזו מבקש להקל בהגבלות; במל"ל דורשים להטיל סגר כללי
פרופ' רוני גמזו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עמדה מפתיעה: בעוד ש'ממונה הקורונה' הפרופ' גמזו מגלה את דעתו שוב ושוב כי הוא נגד רעיון הטלת הסגר ("זה פטיש שיש להשתמש בו רק בלית ברירה"), דווקא המל"ל הציג היום בדיון שנערך בוועדת הקורונה עמדה סדורה, אם כי מחמירה יותר מהגישה שאומצה לאחרונה במשרד הבריאות ובממשלה. במל"ל דורשים להטיל סגר קצר כאשר במידה וינקטו בצעד הזה, ניתן יהיה לחשוב על פתיחת שנה"ל במועדה.

לפי עמדת המל"ל, "הצעדים שננקטו עד היום לא הובילו לשינוי כיוון במגמת התחלואה, לכל היותר להתייצבות. לכן, אי אפשר להמשיך במצב הקיים כי זו הליכה על פי התהום". נציג המל"ל אף הסביר בדיון כי המצב הנוכחי שהוא 'או או', הוא בלתי אפשרי. או שהולכים על סגר מוחלט, או שפותחים ומסירים את המגבלות שנכון לעכשיו אינן מביאות כל תועלת.

לשם כך מציעים במל"ל להטיל סגר קצר אך מוחלט על כל הארץ, שיאפשר חזרה ללימודים. הסגר הזה יבוא באותה נשימה עם הקלות נוספות. לשם כך הציע המל"ל לשרים חברי הקבינט לקבוע יעד של פחות מ-400 נדבקים ביום עד 1 בספטמבר כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ואחר כך להגיע אל מתחת ל-100 נדבקים חדשים ביום.

עוד מציעים במל"ל על מספר חלופות אפשריות: הסתפקות בצעדים הקיימים - כלומר מניעת התקהלויות, עטיית מסכות, שמירת מרחק, ללא לחיצות ידיים. אלא שחלופה זו, הוסבר למקבלי ההחלטות, עלולה להביא ל'דשדוש מתמשך ולאורך זמן רב עד לחשש מאובדן שליטה. המחירים יהיו: עלייה בתמותה, שחיקת מערכת הבריאות וקשיים מדיניים, כלכליים וחברתיים".

צעד נוסף הוא הטלת הגבלות מקומיות חמורות באזורים האדומים, זאת בהתאם ל'מודל הרמזור' של פרופ' גמזו. לפי העיקרון הזה, אזורים 'אדומים' (בהם למשל ביתר עילית, מודיעין ואלעד) יוכנסו לסגר בעוד בישובים שבהם ירדה התחלואה בצורה ניכרת לא יהיו כל מגבלות.

וכאמור, סגר ארצי אם כי לזמן קצוב. במל"ל מציעים להוציא לפועל את הצעד הזה במחצית השנייה של אוגוסט, כאשר הוא יביא עמו ירידה דרסטית במספר החולים וכך תתאפשר החזרה לשנת הלימודים וכן התפילות בימי החגים. לאחר מכן, במידה ואכן נהפוך למדינה 'ירוקה', ניתן יהיה לשקול את פתיחת ישראל לעולם ולהחזיר את המטוסים לפעילות.

קורונה רוני גמזו מאיר בן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד