ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הממשלה מיבשת את הצעירים

המאבק באלכוהוליזם של צעירים עולה בדרגה: על פי תזכיר שהכין המשרד לבטחון פנים תאסר שתיית אלכהול בשעות הערב במרחב הציבורי, תוחמר הענישה לעסקים שימכרו אלכהול לקטינים, ותיאסר שתיה גם ברכב חונה

בפורים מותר לשתות?. צילום: בחדרי חרדים
בפורים מותר לשתות?. צילום: בחדרי חרדים

בתחילה זה נשמע כמו עוד חוק מרשימות החוקים ההזויים בעולם המתפרסמות מפעם לפעם, 'במדינת ישראל ייאסר לשתות אלכוהול בתוך רכב חונה בשעות הלילה', אלא שהפעם מדובר בחוק רציני והכרחי שמטרתו למנוע מסיבות רחוב הנערכות על ידי צעירים ובהם שותים הצעירים ובהם קטינים לשוכרה.

לאחר שהממשלה הכריזה על מלחמה בנגע האלכוהוליזם בין הצעירים, הועבר הכדור לידי הרשות המחוקקת, שתצטרך להצביע על הצעות החוק החדשות שנוסחו במשרד לביטחון פנים.

לפני כשבועיים אושר בממשלה תיקון לחוק ולפיו תיאסר שתיית משקאות אלכוהוליים במרחב הציבורי בין 11 בלילה לשבע בבוקר. על פי התיקון יוכל שוטר להחרים את המשקה מהעוברים על החוק.

מטרת כל הפעילות החקיקתית הזו אומרים בממשלה, היא למנוע ממגיפת האלכוהוליזם להפוך לנגע מדינה, באמצעות מניעת הצעירים מאירועים המעודדים שתיה.

יצוין כי לפי הצעת החקיקה תוכל המשטרה לסגור בית עסק שנתפס לאחר אזהרה במכירת משקאות אלכוהוליים לקטינים, לתקופת זמן שבין שבועיים לחודש .

מטרת החוק כותבים אנשי המשרד לבטחון פנים בתזכיר הנה "להגביר את ההרתעה מפני מכירת משקאות משכרים באופן הנוגד את החוק, במיוחד כאשר מדובר בבתי עסק שבהם תופעה אסורה זו חוזרת ונשנית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד