י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המלחמה בשרשרת ההדבקה

בצה"ל מקימים 'מפקדת קורונה': "הגדלת הבדיקות באופן משמעותי"

במטרה להילחם בשרשרת ההדבקה, בצה"ל הכריזו היום על הקמת מפקדה שתנוהל על ידי פיקוד העורף ותעסוק בין היתר בקיצור של לוחות הזמנים לבדיקות הקורונה, המעבדות והחקירות האפידמיולוגיות • מפקד פיקוד העורף: "ברור לנו לגמרי שבלי שיתוף פעולה של האזרחים ושל הרשויות לא נצליח למגר את הנגיף"

בצה"ל מקימים 'מפקדת קורונה': "הגדלת הבדיקות באופן משמעותי"
גנץ בביקור במפקדה החדשה צילום: דובר צה"ל

בימים אלו נערך צה"ל להקמת "המפקדה לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה" בהובלת פיקוד העורף, גופים נוספים בצה"ל ובשיתוף משרד הביטחון, משרד הבריאות, גופי הביטחון השונים והרשויות המקומיות. המפקדה תחל בפעילותה ביום חמישי הקרוב, 6 באוגוסט 2020, על פי שלבים מתועדפים ועד לפעולה מלאה.
 
אתמול (שני), אישר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, את תכנית ההקמה של המפקדה. בימים שקדמו לכך התנהלו דיונים בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין להעמדת מפקדה חדשה בזמן קצר.

"אנחנו מתכוונים לשלב את הרשויות המקומיות מעתה בצורה הרבה יותר משמעותית כולל בחקירות שיהיו ברשויות ושימוש ביחידות הקישור ליחידות. הכוונה שלנו להוריד את אחוז הבדיקות החיוביות עד לרמה של שלושה אחוזים", אומר היום מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין ומוסיף: "היתרון של פיקוד העורף הוא בהכירו את השטח היטב. כבר חצי שנה משרתים למעלה מ-1,600 אנשי מילואים בשטח כך שהפעולה שהם הולכים לעשות היא לאחר פעולה רחבה במרחב האזרחי".

הרמטכ"ל כוכבי עם קציני פיקוד העורף//צילום: דובר צה"ל


המפקדה החדשה תפעל ברמה הלאומית לסיוע בקטיעת שרשראות ההדבקה תוך ריכוז וחיבור כלל הגופים והמאמצים לכדי מערכת אחת. המפקדה תפעל בהתאם לצרכים, מתוך מטרה לצמצם את התפשטות הנגיף ולסייע בשמירה על ביטחון ובריאות אזרחי ישראל. בראש המפקדה יעמוד תת- אלוף ניסן דוידי, תחת פיקודו של מפקד פיקוד העורף.

האלוף גורדין אומר כי "ברור לנו לגמרי שבלי שיתוף פעולה של האזרחים ושל הרשויות לא נצליח למגר את הנגיף. נגדיל את כמות הבדיקות בצורה משמעותית".
 
המפקדה תכלול מרכזים, מכלולים וצוותים שונים ובהם מרכז דיגום, מרכז בידוד ומשל"ט מלונות, מכלול הערכה, מערך הסברה, מרכז בדיקות ומרכז לחקירות מגעים. בנוסף, יוקם שולחן מרכזי במסגרתו יפעלו נציגי המרכזים, המכלולים והצוותים, ארגוני החירום ומשרד הבריאות (הרגולטור), הכל במטרה ליצור מעגל שלם. המפקדה תפעל למשך מספר חודשים ותצבור את יכולותיה, כך שמימושן יחל לפי תעדוף המשימות, החל מהשבוע ועד לפעילות מלאה בתוך כחודש.
 
יעדה המרכזי של המפקדה הינו קיצור משמעותי של לוחות הזמנים לדגימות, תהליכי המעבדה, החקירות האפידמיולוגיות, בידוד חולים ומגעים וביצוע הערכה וניתוח של המחלה לצורך קביעת מדיניות.
 
המפקדה תוקם בשני שלבים- ראשית, בטווח הקצר, בהתבסס על מפקדות ויכולות קיימות בצה"ל ובמרחב האזרחי. לאחר מכן, בטווח הארוך, מיסוד המפקדה לקראת עונת החורף וגלי תחלואה אפשריים נוספים.

 

 

 

 

 

 

קורונה צה"ל פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד