י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשורה טובה

לאחר שהיתה במצב קריטי: ניצלו חייה של בת ה-3 שטבעה בבריכה

הילדה בת השלוש טבעה בבריכה בישוב בת עין לפני שבוע והוגדרה במצב קריטי. לאחר שהחלימה בחסדי שמיים • הרופאים מזכירים: "אל תורידו עין לרגע מהילדים כאשר הם במים!"

לאחר שהיתה במצב קריטי: ניצלו חייה של בת ה-3 שטבעה בבריכה
ילד שוחה בבריכה צילום: pixabay

הטביעה הסתיימה בנס מופלא: בבית החולים 'הדסה' חגגו בהתרגשות את שחרורה של גפן בת ה3 שטבעה לפני שבוע לאחר ששיחקה בבריכה, והיא פונתה לבית החולים במצב קריטי. עם זאת, למרות הסוף הטוב שרק כפסע היה בינו ובין סיום טראגי כואב, מזכירים הרופאים את צו השעה, בעיקר כעת בימי החופשה: כשהילדים במים – אל תורידו מהם עין!

הארוע החל לפני כשבוע אז פונתה אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם על ידי מד"א ילדה בת 3, לאחר שטבעה בבריכה בישוב בת עין. הילדה, גפן, התקבלה ביחידת הטראומה כשהיא מונשמת ומורדמת ובמצב קריטי, וצוות הטראומה וחדר מיון ילדים החלו להילחם מיד על ייצוב מצבה.

בהמשך הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול מציל חיים - שם החלה להתאושש לשמחת בני משפחתה שלא משו ממיטתה. בחסדי שמים, לאחר שבוע של טיפולים, גפן שוחררה לביתה  כשהיא במצב מצוין, ונפרדה בחיוך מהצוות שטיפל בה.

ד"ר סער חשביה, מנהל המרכז לרפואה דחופה בילדים בהדסה עין כרם מסכם את הארוע שיכול היה להסתיים אחרת והוא אומר כי "גפן פונתה אלינו על ידי מד"א אלינו במצב קריטי, היא יוצבה באופן ראשוני על ידי צוות מלר"ד ילדים והועברה ליחידה לטיפול נמרץ להמשך טיפול, ולאור הסימנים קיוינו כי האירוע יסתיים בטוב".

ד"ר דוד קלייד, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים: "כדי לייצב את מצבה גפן קיבלה תמיכה נשימתית וטיפול תרופתי וכבר בלילה הראשון ראינו שיפור ניכר במצבה. היא לוחמת אמיתית. לשמחתנו גפן היום במצב מצויין. היא הועברה למחלקת ילדים להמשך השגחה ושוחררה לביתה".

ההורים הנרגשים של גפן הודו אף הם ואמרו "תודה מכל הלב לאלפי האנשים שהתפללו בשבילנו לרפואתה של גפן. אלו היו ימים קשים ואנחנו מאושרים שהסתיימו כעת, כשאנחנו חוזרים הביתה עם הילדה שלנו".

אך הרופאים רואים לנכון להזכיר ולהתריע דווקא עכשיו: "בתקופת הקיץ אנחנו קוראים לכל המשפחות שנמצאות עם ילדים ליד מקורות מים, אל תורידו את העיניים מהילדים אף לא לרגע! מבט אחד לפלאפון או חוסר תשומת לב לנושא אחר עלולים להסתיים באסון נורא. יש לנקוט ביתר זהירות ובתשומת לב מלאה ליד מקורות מים עם ילדים - גם בריכות ביתיות לא גדולות, על מנת למנוע את האסון הבא".

טביעה בבריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד