י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפעם זה סופי?

פרסום ראשון: ההצעה של משרד הבריאות שתאפשר טיסות לאומן

לאחר ההתנגדות שהעלו גורמי מקצועי במשרד הבריאות לטיסת חסידי ברסלב לאומן, מסתמן כי נמצא פיתרון. על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', השבים יצטרכו להיכנס לבידוד חמור וכל זאת יהיה במלוניות על חשבונם האישי | המשרד מבהיר: איננו יכולים לשאת בעלויות הגבוהות

פרסום ראשון: ההצעה של משרד הבריאות שתאפשר טיסות לאומן
חרדים בנתב"ג בדרכם לאומן צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

פרסום ראשון: הימים הנוראים המתקרבים ממשיכים להעסיק את משרד הבריאות ביממה האחרונה, כשכעת עולה הצעה שתסדיר יציאת חסידים לאומן לקראת ראש השנה בתנאי לחזרה לישראל תוך התחייבות לבידוד חמור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשרד הבריאות שוקלים לחייב את הטסים לאומן לשאת את עלות הבידוד בעת חזרתם לארץ על חשבונם, כך שהם יחויבו לקיים בידוד במלונות, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אנשי משרד הבריאות דורשים בדיונים הבינמשרדיים כי אינם יכלו לשאת את עלות הבידוד על עשרות אלפי הטסים לאומן וכי יהיה עליהם לשלם זאת בעצמם.

במשרד הבריאות עולות טענות כי לא ניתן למנוע מאדם לטוס לאן שיחפוץ, אך יש השלכות לנוסע המחליט לצאת למדינה אדומה בייחוד כאשר יש שם מוקד הדבקה, "אנחנו נחייב את החוזרים בבידוד על חשבונם כדי שהכללים יהיו נוקשים", אומרים במשרד.

עוד בנושא:

בברסלב משיבים לטענות משרד הבריאות: "מוציאים מידע מסולף"

מוקדם יותר היום אמר סגן שר התחבורה אורי מקלב כי "למדינת ישראל לא ניתן למנוע את היציאה לאומן רק בגלל שזה 'אומן', אם למשרד הבריאות יש השגות מקצועיות שיטילו הגבלות על החוזרים ונדון בהם אך לא נגביל יציאה רק כי זהו מקום תפילה".

לדברי מקלב, "משרד הבריאות מתנגד להרבה דברים וצריך לגבות את הדברים בחוות דעת מקצועיות". סגן השר מקלב רומז על ההגבלות בבתי הכנסת שלא קיבלו חוות דעת מקצועית ודווחו בהרחבה ב'בחדרי חרדים'. 

כזכור, הבוקר קיימה ועדת הקרונה דיון בנושא, במהלכה שלל ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות את ההיתר ליציאה לאומן ואמר: "באירוע של 30 אלף איש ברחוב וחצי, אין דרך לשמור כללים, וזו גם עמדת ממשלת אוקראינה, אך גם שם יש אינטרסים כלכליים. 15 אלף הסטודנטים ותלמידי הישיבות שאושרו להיכנס לישראל הותנו בתנאי בידוד עד 6 אנשים בקפסולה סגורה ו-12 פקחים יוודאו את יישומו", אמר בדיון.

אם וכאשר המתווה יאושר, נצטרך להמתין ולגלות האם ממשלת אוקראינה תאשר את ההגעה לעיר הצפופה לראש השנה.

נסיעה לאומן טיסות לאומן קורונה משרד הבריאות בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד